کد خبر: ۵۱۲۸۹۱
تاریخ انتشار: ۰۱ آبان ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۲ 23 October 2017
به گزارش «تابناک یزد»، 65 میلیون تومان باهدف کمک به رفع سوءتغذیه کودکان کمتر از پنج سال تحت حمایت کمیته امداد شهرستان تفت در شش‌ماهه نخست سال ۹۶ هزینه شده است.
 مدیر کمیته امداد شهرستان تفت به تشریح مجموعه فعالیت‌های حمایتی این نهاد در بخش بیمه، بهداشت و درمان مددجویان تحت حمایت در شش‌ماهه نخست سال ۹۶ پرداخت.
به گزارش سایت خبری کمیته امداد؛ محمدحسن وراثی، مدیر کمیته امداد شهرستان تفت با اشاره به رشد 14 درصدی پرداخت کمک به رفع سوءتغذیه کودکان کمتر از پنج سال در شش‌ماهه ابتدای سال جاری در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته گفت: 65 میلیون تومان باهدف کمک به رفع سوءتغذیه کودکان کمتر از پنج سال تحت حمایت کمیته امداد شهرستان تفت در شش‌ماهه نخست سال ۹۶ هزینه شده است.
مدیر کمیته امداد شهرستان تفت افزود: 130 نفر از کودکان کمتر از پنج سال این شهرستان در شش‌ماهه ابتدای امسال سبد غذایی دریافت کردند، سوءتغذیه کودکان یکی از مشکلاتی است که بسیاری از مددجویان و اقشار آسیب‌پذیر با آن روبرو هستند، ازاین‌رو کمیته امداد توجه ویژه‌ای به این موضوع دارد.
وی بیان کرد: نیکوکارانی که مایل هستند به کودکان مبتلابه سوءتغذیه کمک کنند می‌توانند با مراجعه به سایت hamsofreh.ir در طرح «همسفره» ثبت‌نام کنند، این طرح برای تأمین حداقل نیاز غذایی کودکان نیازمند کمتر از پنج سال که سرپرستان آن‌ها توانایی مالی کافی را ندارند ایجادشده است.
وراثی در ادامه بابیان اینکه ارائه خدمات درمانی و پرداخت کمک‌هزینه‌های درمان مددجویان یکی دیگر از رویکردهای حمایتی کمیته امداد است، افزود: ارائه خدمات درمانی به مددجویان در سرفصل‌های مختلفی ازجمله پرداخت هزینه‌های دارو، خدمات تشخیصی، بستری، دندانپزشکی، آزمایشگاه، بستری، پاراکیلنیک، نگهداری بیماران، هزینه سفر و اقامت، لوازم پزشکی، کمک به ارتقای شاخص‌های بهداشتی نیازمندان و خدمات درمانی بیماران خاص انجام می‌شود.
وی با اشاره به کاهش 15 درصدی پرداخت هزینه بهداشت و درمان مددجویان تفتی در شش‌ماهه ابتدای سال ۹۶ در مقایسه با مدت مشابه در سال ۹۵، گفت: 17 میلیون تومان در طی این مدت به بهداشت و درمان مددجویان تحت حمایت اختصاص پیدا کرد.
 مدیر کمیته امداد شهرستان تفت  درزمینهٔ بیمه تأمین اجتماعی زنان سرپرست خانوار و مجریان طرح‌های اشتغال بیان کرد: کمیته امداد به‌منظور توانمندسازی مددجویان تحت حمایت تا زمان برقراری مستمری از سوی سازمان تأمین اجتماعی و احراز شرایط لازم جهت استفاده از مزایای بازنشستگی، اقدام به پرداخت بیمه‌های اجتماعی می‌کند.
وی با اشاره به اینکه مجریان طرح‌های اشتغال و همچنین زنان سرپرست خانوار ازجمله افرادی هستند که در صورت داشتن شرایط لازم می‌توانند از خدمات بیمه تأمین اجتماعی بهره‌مند شوند، گفت: کمیته امداد به‌منظور توانمندسازی مددجویان تحت حمایت تا زمان برقراری مستمری از سوی سازمان تأمین اجتماعی و احراز شرایط  لازم جهت استفاده از مزایای بازنشستگی، اقدام به پرداخت بیمه‌های اجتماعی می‌کند.
وراثی ادامه داد: 124 میلیون تومان برای حق بیمه تأمین اجتماعی 163 نفر از زنان سرپرست خانوار و مجریان طرح‌های اشتغال این شهرستان در شش‌ماهه نخست سال 96 پرداخت‌شده است.
شایسته ذکر است؛ دو هزار و 659 خانوار مددجویی با جمعیت سه هزار و 930 نفر از خدمات کمیته امداد شهرستان تفت استفاده می‌کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار