به گزارش روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان فارس ، دکتر عبدالرضا وفا رئیس اداره دامپزشکی شیراز اعلام کرد : در شهریور ماه سال جاری توسط کارشناسان این اداره 1120 راس گاو مورد تست تب مالت و سل قرار گرفته و همچنین برای 10 راس اسب هم تست مشمشه انجام شده است.
کد خبر: ۵۰۸۳۲۴
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۷ 14 October 2017
تابناک فارس به نقل از اداره دامپزشکی استان:دکتر وفا اظهار داشت: اکیپ های واکسیناسیون اداره دامپزشکی شیراز در شهریور ماه سال جاری اقدام به مایه کوبی 176683 راس گوسفند و بز ، 6218 راس گاو و گوساله بر علیه بیماری های واگیر دامی و 51 قلاده سگ نیز بر علیه بیماری هاری واکسینه شده است.
رئیس اداره دامپزشکی شیراز در ادامه افزود: طی این ماه بازرسین بخش بهداشت این اداره از 1022 واحد تولید و توزیع و نگهداری و عرضه فرآورده های خام دامی بازدید کرده که این بازدیدها منجر به 112 مورد اخطاریه و ارسال 12 پرونده متخلفین بهداشتی به مراجع قضایی و ضبط 4675 کیلوگرم گوشت و مرغ مشکوک به فساد که با آزمایشات لازم صورت گرفته مقدار 4339 کیلوگرم از گوشت های ضبط شده و غیر قابل مصرف با دستور مقامات محترم قضایی معدوم گردید و 11 واحد متخلف نیز توسط بازرسین این اداره پلمپ گردید که 5 واحد از آنها در منطقه تفهیان و مربوط به کشتارکنندگان غیر مجاز دام در حاشیه جاده بود.
دکتر وفا همچنین اظهار داشت: در بازدید و بازرسی از دو کشتارگاه مقدار 1286 کیلوگرم لاشه بازدید شده که غیر قابل مصرف بودند ضبط و معدوم گردید.
رییس اداره دامپزشکی شیراز در خاتمه افزود: از شهروندان عزیز تقاضا می شود برای حفظ سلامت خود و خانواده ، از خرید گوشت و مرغ از مراکز غیر مجاز و بویژه بین راهی که اقدام به کشتار غیر مجاز می نمایند اکیداً خودداری شود و گوشت و مرغ مورد نیاز خود را از مغازه های مجاز تهیه و به تاریخ مصرف و لیبل و مهر دامپزشکی توجه گردد. همچنین موارد مشکوک را به شماره تلفن های32233072 و 32237509 جهت پیگیری اطلاع دهند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار