فرمانده نیروی انتظامی ابرکوه در نشست خبری گفت: کشفیات مواد مخدر در یک سال گذشته به میزان 372 درصد افزایش داشته و کشفیات کالای قاچاق 19 میلیارد تومان بوده است.
کد خبر: ۵۰۴۹۵۳
تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۲ 08 October 2017
به گزارش «تابناک یزد»علیرضا صالحی در نشست خبری با اصحاب رسانه ضمن گرامیداشت هفته ناجا و ابراز امیدواری در جهت افزایش تعامل نیروی انتظامی با اقشار مختلف مردم در سطح جامعه، اظهار کرد: هفته ناجا فرصتی است تا بتوان طی آن دستاوردها، عملکرد و کارنامه این مجموعه در سطح شهرستان، استان و حتی کشور را به اطلاع مردم رساند که آگاه باشند چه مسئولیت‌های خطیری بر عهده این نیرو است.

صالحی بابیان اینکه نیروی انتظامی به‌نوعی ویترین نظام جمهوری اسلامی محسوب می‌شود، گفت: افراد به هر شهری که وارد می‌شوند اولین برخورد را با افراد نیروی انتظامی (اعم از پلیس راهور یا گشت انتظامی) دارند. لذا ما باید در طول سال در این زمینه مسائل مختلف را رعایت کرده به بهترین نحو پاسخگوی مراجعان بوده و رضایت آنان را جلب کنیم.

وی تصریح کرد: ناجا مسئولیت سنگین برقراری نظم و تأمین آسایش عمومی آحاد جامعه را بر عهده دارد که در این زمینه با تمام توان و قدرت به‌صورت شبانه‌روزی تلاش می‌کند تا مردم در سایه امنیت، به امورات زندگی خود بپردازند. چراکه جامعه بدون امنیت مانند جامعه‌ای بیمار است مردم در آن سردرگم شده و نمی‌توانند مشکلات خود را برطرف کنند.

فرمانده انتظامی ابرکوه شعار امسال هفته نیروی انتظامی را «پلیس برای امنیت و امنیت برای مردم» عنوان کرد و افزود: نیروی انتظامی منویات مقام معظم رهبری را سرلوحه برنامه‌های خود قرار داده و با نیروهایی جان‌برکف به‌صورت کاملاً هوشیار و آگاه با متجاوزین برخورد قاطعانه خواهد داشت.

صالحی خاطرنشان کرد: با توجه به مذهبی بودنِ ابرکوه و همچنین فعالیت‌های نیروی انتظامی در جهت انجام امور فرهنگی، آموزشی، پیشگیرانه در مدارس و مساجد، تشکیل شورای معتمد پلیس در پاسگاه و کلانتری، میزان ارتکاب جرم در این شهرستان بسیار پایین است. در همین راستا با مجرمینی که قابل اصلاح نیستند به‌صورت قهرانه رفتار می‌شود.

وی بابیان اینکه امسال جرم سرقت در ابرکوه تا 15 درصد کاهش داشته است، یادآور شد: با راه‌اندازی گشت‌های محسوس و نامحسوس سارقین که قریب به‌اتفاق غیربومی بودند دستگیر و به مقامات قضایی تحویل داده شده‌اند. ضمن اینکه از شهروندان درخواست می‌شود تا جهت پیشگیری از سرقت نکات امنیتی را رعایت کنند.

کشف کالای قاچاق در ابرکوه به ارزش 19 میلیارد تومان

این مقام مسئول اذعان کرد: سپردن منزل به افراد مطمئن در هنگام سفر، نگه نداشتن جواهرات و پول نقد در منزل، تجهیز کردن خانه به دوربین مدار بسته، درخواست کارت شناسایی از مأمورینی (شهرداری، اداره آب، برق و ...) که به خانه‌ها مراجعه می‌کنند، مراقبت مالکان باغ‌ها از محصولات خود با توجه به فصل برداشت محصول و ... ازجمله مواردی است که باید جهت پیشگیری از سرقت رعایت شود.

صالحی از افزایش 372 درصدی کشفیات مواد مخدر و 19 میلیارد تومانی قاچاق کالا خبر داد و اضافه کرد: با توجه به فرمایش مقام معظم رهبری و شعار سال مبنی بر اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال، نیروی انتظامی مبارزه جدی با قاچاق کالا داشته است تا بتواند علاوه بر حمایت از تولیدات داخلی به رونق چرخه اقتصادی کشور کمک کند.

وی تأکید کرد: در ابرکوه ارتکاب جرائم مهم که در دل مردم ایجاد رعب و وحشت کند وجود نداشته و فقط یک فقره قتل را شاهد بودیم که قاتلِ غیربومی، در کمتر از 12 ساعت دستگیر و موجب ایجاد آرامش در وجودِ شهروندان شد؛ زیرا میزان تقدیرات مردمی از طریق شماره 197(ویژه انتقاد، پیشنهاد و تقدیر) به میزان 171 درصد افزایش داشته است.

فرمانده نیروی انتظامی ابرکوه در ادامه از شهروندان درخواست کرد تا حضور مشکوک اتباع بیگانه را که بدون مجوز در شهر ساکن هستند، به پلیس 110 اطلاع دهند.

جوانان موتورسیکلت سوار در معرض خطر مرگ

صالحی بابیان اینکه سن ارتکاب جرم در مورد مواد مخدر کاهش داشته است، تصریح کرد: تصادفاتی که در شهرستان منجر به فوت می‌شود بیشتر در سنین جوانی اتفاق می‌افتد. لذا نیروی انتظامی در این زمینه اقدام به فرهنگ‌سازی و کلاس‌های آموزشی کرده و به موتورسیکلت‌سواران توصیه می‌شود که هنگام استفاده از این وسیله نقلیه، از کلاه ایمنی استفاده کنند.

وی با تأکید بر اینکه یکی از معضلات روز جامعه استفاده ناصحیح از فضای مجازی است، خاطرنشان کرد: دشمن چون از هیچ طریقی نتوانست به کشور ایران ضربه بزند، برای رسیدن به اهداف شوم خود به فضای مجازی متوسل شد که متأسفانه بعضاً موجب ازهم‌گسیختگی و ویران بنیان خانواده‌ها شده است.

این مسئول ادامه داد: نیروی انتظامی در زمینه آگاهی بخشی به خانواده‌ها در رابطه با مضرات فضای مجازی کارگاه‌های آموزشی و توجیهی بسیاری در سطح مدارس و مساجد برگزار کرده است، ضمن اینکه پیشگیری از جرائم مرتبط با فضای مجازی نیازمند همکاری سایر نهادهای دولتی و غیردولتی است.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار