به گفته رئیس اتحادیه قنادان همدان، قیمت زولبیا، بامیه در ماه مبارک رمضان افزایش نخواهد یافت.
کد خبر: ۴۹۹۶۰
تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۰ 20 June 2015

رئیس اتحادیه قنادان همدان گفت: قیمت زولبیا، بامیه در ماه مبارک رمضان افزایش نخواهد یافت.

به گزارش فارس؛ محمد ارغوان با بیان اینکه نرخ شیرینی‌های مخصوص ماه مبارک رمضان افزایش نخواهد یافت، اظهار کرد: با توجه به فرا رسیدن ماه مبارک رمضان، رکود حاکم بر بازار و افزایش قدرت خرید مصرف‌کنندگان قیمت زولبیا، بامیه، انگشت پیچ و حلوا زرده افزایش نخواهد یافت.

وی با بیان اینکه قیمت مصوب برای عرضه زولبیا و بامیه 9 هزار تومان، حلوازرده 13 هزار تومان و انگشت پیچ 8 هزار تومان است، افزود: این در حالی است که با توجه به هماهنگی‌های به عمل آمده با اعضای اتحادیه قنادان هر کیلو زولبیا و بامیه درجه یک 8 هزار تومان و درجه 2 به قیمت 7 هزار و 500 تومان، حلوازرده 12 هزار تومان و انگشت پیچ 6 هزار و 500 تومان عرضه خواهد شد.

رئیس اتحادیه قنادان همدان در ادامه ورود و دخالت سایر اصناف به غیر از قناد را در حوزه فروش شیرینی‌های مخصوص ماه مبارک رمضان غیر قانونی دانست.

وی تصریح کرد: متأسفانه به دلیل رونق فروش زولبیا و بامیه در ماه رمضان، حتی واحدهای عرضه‌کننده نان فانتزی، آبمیوه‌فروشی‌ها، بقالی‌ها و حتی ساندویچی‌ها هم به عرضه این محصولات می‌پردازند که معمولا نکات بهداشتی در هنگام تهیه آن‌ها رعایت نمی‌شود.

ارغوان با تأکید بر اینکه محصولات ارائه شده در این واحدهای صنفی در مکان‌های غیر بهداشتی و استاندارد تهیه می‌شود، ادامه داد: متأسفانه نظارتی بر تهیه این محصولات نیست و بارها به اداره بهداشت نیز این مسئله را اعلام کرده و خواهان ممنوعیت فروش شیرینی‌های مخصوص ماه رمضان در واحدهای صنفی غیر مرتبط شدیم.

وی با بیان اینکه از مردم می‌خواهیم تخلفات را به مسئولان گزارش دهند، خاطرنشان کرد: مردم تخلفات را با برقراری ارتباط با سامانه تلفنی 124 و شماره 32516665 واحد رسیدگی به شکایات مردمی گزارش کنند تا طبق قانون نظام صنفی با متخلفین برخورد و جریمه اعمال شود.

رئیس اتحادیه برتر کشوری با اشاره به اینکه هنگام تهیه زولبیا و بامیه رعایت نکات بهداشت فردی و مکانی ضروری است، گفت: جعبه‌هایی که زولبیا و بامیه در آن‌ها عرضه می‌شود نیز باید مورد تأیید وزارت بهداشت و یا سازمان غذا و دارو بوده که در غیر این صورت غیر مجاز و برای سلامتی افراد مضر است.

وی افزود: کف جعبه‌ها باید سلفونی باشد و شیرینی روی آن‌ها قرار گیرد که در این صورت همشهریان می‌توانند با خیالی آسوده شیرینی‌های لازم را تهیه و مصرف کنند.

ارغوان در پایان تأکید کرد: همشهریان نیز برای تأمین سلامت خود و رعایت حقوق قنادان واقعی از خرید زولبیا و بامیه و سایر شیرینی‌جات از واحدهای نامعتبر خودداری کنند.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار