رشته بدمینتون از جذابیت خاصی برخوردار است و می‌توان با هزینه بسیار کمی وسایل آن را تهیه کرد و در کنار خانواده ساعتی را به ورزش پرداخت.
کد خبر: ۴۹۹۵۹
تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۵ 20 June 2015

بدمینتون، یکی از رشته‌های ورزشی جذاب و البته ارزانی است که طی سال‌های اخیر توانسته در بین جوانان همدان رونق بگیرد.

به گزارش فارس ، با شیوع بیماری‌های مختلف به خصوص بالا رفتن فشار و قند خون در بین افراد جامعه، بارها پزشکان به مردم توصیه کرده‌اند که ورزش به عنوان یکی از برنامه‌های روزانه آنان قرار بگیرد.

هر چند مشغله زیاد کاری و مسائل اقتصادی باعث شده درصد کمی از مردم در برنامه روزانه خودشان ورزش را لحاظ کنند اما برخی که علاقه‌مندی به این موضوع دارند حداقل در یک رشته ورزشی فعال هستند.

در کنار آن، یکی از فرهنگ‌های اصیل در بین ایرانیان این است که در روزهای تعطیل در فصول مختلف سال در کنار خانواده در دامن طبیعت، بوستان‎‌ها و مراکز تفریحی چند ساعتی را با بستگان خود سپری کنند.

این بیرون رفتن‌ها در بیشتر اوقات با ورزش همراه بوده و همیشه پای یک توپ یا وسیله دیگر ورزشی در بین اسباب لازم برای تفریح خودنمایی می‌کند.

*وسایل بدمینتون راحت و ارزان در دسترس علاقه‌مندان

در چند سال اخیر بر حسب علاقه‌مندی خانواده دو راکت بدمینتون با یک توپ مخصوص آن که با پر پوشانده شده برای بازی در فضای باز جایگزین وسایل سابق شده است.

در همدان در روزهای تعطیل و در غروب‌های فصول بهار و تابستان، مردم این شهر معمولاً ناهار یا عصرانه و حتی شام خود را در طبیعت و مراکز تفریحی و بوستان‌های شهر در کنار هم میل می‌کنند.

جوان‌ترهای خانواده‌ها هم از این فرصت دور هم جمع شدن‌ها نهایت استفاده می‌کنند و بر حسب علاقه‌مندی با فراهم کردن یک راکت و توپ مخصوص بدمینتون به این ورزش می‌پردازند.

*محبوب بدمینتون در بین همدانی‌ها

در شب‌های بهاری و تابستانی کافی است که در بلوار ارم، بوستان 48 هکتاری ارم، تپه عباس‌آباد و حتی محوطه گنجنامه گشتی بزنی، تعداد زیادی از خانواده‌ها را می‌بینی که به این ورزش مفرح مشغول هستند.

این علاقه‌مندی و تقاضا کار را به جایی رسانده که مغازه‌هایی که در مراکز تفریحی سطح شهر فعالیت دارند در بیشتر مواقع نه تنها توپ بدمینتون را به دلیل پرفروش بودن آن بلکه راکت‌های ارزان‌قیمت را عرضه می‌کنند.

محبوبیت این رشته در بین جوانان همدانی بیشتر از قبل شده و این نشانگر این هست که با این علاقه‌مندی اگر به صورت اصولی این علاقه‌مندی‌ها با آموزش توسط مربیان شکل بگیرد چه بسا از بین همین علاقه‌مندان آماتور و بازی‌های تفننی بتوان استعدادهای خوبی در این رشته کشف کرد.

*بدمینتون در بین جوانان همدان جا باز کرده است

رئیس هیئت بدمینتون همدان با اشاره به اینکه در سال گذشته شرایط جذب بیشتری برای علاقه‌مندان به این رشته فراهم شده بود اظهار کرد: سال 93 تعداد ورزشکاران بیمه‌ شده و سازمان‌یافته در این رشته در حدود 700 نفر بوده است.

سهم‌الدین حمیدی افزود: از این تعداد 475 ورزشکار در شهر همدان فعالیت دارند و مابقی مربوط به چند شهرستانی است که دارای هیئت و امکانات مناسب هستند.

وی با بیان اینکه به جز همدان هیئت بدمینتون در سه شهرستان دیگر فعالیت خوبی دارد یادآور شد: در حال حاضر شهرستان‌های ملایر، نهاوند و فامنین ضمن داشتن رئیس هیئت امکانات به نسبت خوبی برای فعالیت ورزشکاران این رشته در شهرستان‌های خود دارند.

*امیر جباری چهره شاخص بدمینتون همدان

رئیس هیئت بدمینتون همدان اضافه کرد: در چند سال اخیر هیئت به دنبال اجرای طرح‌های استعدادیابی بوده و در این زمینه با برگزاری کلاس‌های منظم چند چهره خوب به ورزش کشور معرفی کرده است.

وی با اشاره به اینکه در سال گذشته همدان میزبان دور پایانی مسابقات تعیین سطح رده سنی جوانان در بخش پسران بود ادامه داد: در این مسابقات امیر جباری از همدان موفق شد در بین ورزشکاران حاضر به عنوان قهرمانی دست یابد و وضعیت بسیار خوبی در سطح‌بندی کشور در رده سنی خود پیدا کند.

*مجموعه بانوان همدان سالن اختصاصی بدمینتون

حمیدی تصریح کرد: در حال حاضر در سطح شهر همدان سالن ورزشی بانوان به صورت اختصاصی تحویل هیئت بدمینتون شده تا به برگزاری کلاس‌های دائمی حرفه‌ای به علاقه‌مندان آموزش‌های لازم زیر نظر مربیان ارائه شود.

وی با اشاره به اینکه سعی شده در کلاس‌های آموزشی و تمرینات از مربیان معتبر و دارای گواهینامه فدراسیون استفاده شود گفت: در حال حاضر در سطح استان در دو بخش آقایان و بانوان 24 مربی فعال و معتبر وجود دارد که از این تعداد 10 مربی مربوط به شهر همدان است.

*برگزاری مسابقات همگانی در سطح بوستان‌ها و مراکز تفریحی

رئیس هیئت بدمینتون استان همدان با بیان اینکه رشته بدمینتون یکی از ورزش‌هایی است که خانواده‌ها در بوستان‌ها و مراکز تفریحی به صورت خودجوش به آن می‌پردازند افزود: برای جذب بیشتر علاقه‌مندان به این رشته سال گذشته چند مسابقه در بوستان 48 هکتاری و بلوار ارم همدان برگزار شد.

وی ادامه داد: این مسابقات به صورت همگانی برگزار شد که بیش از 90 ورزشکار در آن شرکت کردند و این خود یک تبلیغ برای جذب علاقه‌مندان و ارائه آموزش‌های لازم برای ادامه فعالیت حرفه‌ای‌تر محسوب می‌شود.

*فعالیت چهار داور از همدان در مسابقات کشوری و لیگ‌ها

حمیدی با اشاره به اینکه در ارتقای سطح علمی مربیان در بحث داوری، هیئت استان به موفقیت‌های خوبی دست پیدا کرده است گفت: چهار داور استان موفق شدند با عملکرد مناسب خود، از سوی فدراسیون برای قضاوت در مسابقات کشوری و لیگ‌ها دعوت شوند.

وی افزود: احمد مومنی و رضا شاکری در بخش آقایان و سمیه زاهدی و سمیه سوری در بخش بانوان جزو داوران برتر استان برای قضاوت در رقابت‌های قهرمانی کشوری و لیگ‌های فعال حضور دارند.

*فعالیت مدارس تابستان آموزش بدمینتون

دبیر هیئت بدمینتون استان همدان با اشاره به اینکه با دارا بودن سالن اختصاصی این رشته شرایط خوبی برای اجرای طراحی‌های استعدادیابی فراهم شده اظهار کرد: طی جلساتی با آموزش و پرورش در تابستان امسال طرح استعدادیابی در سنین پایه را در برنامه کاری هیئت داریم.

علیرضا صفی‌زاده یادآور شد: وجود سالن اختصاصی بدمینتون باعث شده بدون دغدغه برای برپایی کلاس‌های آموزشی بدمینتون اقدام کنیم و برای فصل تابستان 94 تا پایان خرداد نام‌نویسی از علاقه‌مندان ادامه خواهد داشت.

وی با بیان اینکه سالن اختصاصی موجود که در مجموعه بانوان قرار دارد برای برگزاری کلاس‌های آموزشی در نظر گرفته شده، گفت: با برنامه‌ریزی‌ انجام شده کلاس‌های سانس صبح برای بانوان و سانس عصر برای آقایان پذیرای علاقه‌مندان است.

دبیر هیئت بدمینتون استان همدان ادامه داد: از ابتدای شروع این کلاس‌ها تاکنون بیش از 100 متقاضی در مدارس تابستان بدمینتون نام‌نویسی کردند.

رشته بدمینتون از جذابیت خاصی برخوردار است و می‌توان با هزینه بسیار کمی وسایل آن را تهیه کرد و در کنار خانواده ساعتی را به ورزش پرداخت.

در کنار همگانی بودن این ورزش همدانی‌ها ثابت کردند در کنار موفقیت در رشته‌های توپی در ورزش‌های انفرادی هم توانایی موفقیت در سطح ملی، آسیایی و حتی جهانی را دارند که با شرایطی که در حال حاضر در سطح همدان فراهم شده رسیدن به این عناوین دور از دسترس نیست.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار