به گفته سرپرست گروه موسیقی آوای فاخته همدان طنین آوای بی تفاوتی مسئولان در«یادرهی» خودنمایی می کند.
کد خبر: ۴۹۷۰۷
تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۳ 19 June 2015

سرپرست گروه موسیقی آوای فاخته همدان گفت: از سال پیش که برای تولید و ضبط آلبوم «یاد رهی» در حال فعالیت هستیم با وجود وعده‌های داده شده، هیچ توجهی از سوی مسئولان نشده است.

به گزارش فارس، اواخر مهر سال گذشته بود که گروه موسیقی سنتی «آوای فاخته» به مناسبت بزرگداشت یاد و خاطره استاد محمدحسن معیری، کنسرتی را تحت عنوان «یاد رهی» با اشعاری از این شاعر فرهیخته در مجتمع فرهنگی و هنری بوعلی اجرا کرد.

پس از این اجرا بود که سرپرست و آهنگساز گروه موسیقی «آوای فاخته» در گفت‌وگو با خبرنگار فارس خبر از ضبط و انتشار آلبوم این کار داد و گفت که این آلبوم به زودی روانه بازار خواهد شد، اما با گذشت 9 ماه از این اتفاق هنوز کاری در این زمینه انجام نشده که این موضوع بیانگر عدم حمایت مسئولان استان در این راستا است.

رضا عباسی در حالی که از عدم تحقق وعده‌های مسئولان استان همدان نسبت به حمایتهای خود از آماده‌سازی آلبوم موسیقی «یاد رهی» گلایه‌مند بود در گفت‌وگو با فارس اظهار داشت: انتشار آلبوم موسیقی سنتی توسط گروه همدانی اتفاقی است که برای نخستین بار در این استان رخ می‌دهد، به همین دلیل نیاز مبرم به همدلی و حمایت ویژه مسئولان را میطلبد.

وی عنوان کرد: از سال پیش که ما برای تولید و ضبط آلبوم «یاد رهی» در حال فعالیت هستیم با وجود وعده‌های داده شده، تاکنون هیچ‌گونه توجهی از مسئولان صورت نپذیرفته است.

سرپرست گروه موسیقی «آوای فاخته» با بیان اینکه در سایر شهرهای کشور چنین برنامه‌ای به سرعت مورد استقبال و حمایت قرار میگیرد، به نمونه‌ای اشاره کرد و متذکر شد: سال‌ها قبل یکی از دوستان هنرمند ما در قزوین تصمیم بر ضبط و ارائه آلبوم گروه خود را داشت که در کمترین فرصت ممکن با همکاری همه‌جانبه دستگاه‌های این استان چون ارشاد، میراث فرهنگی، استانداری و ... توانست در سال 81 آلبوم «اشراق» خود را با صدای مرحوم بسطامی روانه بازار کند.

وی یادآور شد: این در حالی است که در همدان هیچ کس حتی سراغی از ما نگرفته و به کلی فراموش شده‌ایم.

عباسی ادامه داد: بعد از آماده‌سازی مراحل ابتدایی کار با توجه به اینکه هزینه‌های استریوهای موجود در تهران با وجود امکانات مناسب بسیار بالا بود تصمیم گرفتیم که به ناچار کار را در همدان ضبط کنیم و فعلاً هم به اتفاق اعضای گروه در حال تمرین هستیم تا حداقل بتوانیم هزینه‌های ممکن را تأمین کنیم.

وی با انتقاد از عدم حمایت واحد موسیقی صدا و سیمای مرکز همدان از فعالیت‌های بومی استان، عنوان داشت: انتظار بنده از سازمان صدا و سیمای مرکز همدان بیشتر از این‌ها بود، اما متأسفانه آنها نیز همکاری لازم را نداشتند.

سرپرست گروه موسیقی «آوای فاخته» تأکید کرد: با توجه به انگیزه‌ای که بنده و سایر افراد گروه داریم حتماً این کار را به سرانجام خواهیم رساند.

وی بیان داشت: این کار باید در مرحله اول در همدان ضبط شده و برای تنظیمات نهایی به تهران ارسال شود که با توجه به هزینه‌های مجوز، انتشار و.... حدود 22 میلیون تومان نیاز دارد.

عباسی با بیان اینکه در شرایط کنونی نیز چاره‌ای جر تأمین این مبلغ به صورت شخصی ندارم، توضیح داد: «یاد رهی» اجرای موسیقی کلاسیک در قالب دستگاه سه‌گاه و اشعار استاد رهی معیری است که با صدای کاظم مرادی با آهنگ‌های خاص و تنظیم جدید ارائه می‌شود.

وی تبیین کرد: در این آلبوم سه قطعه تصنیف، سه قطعه موسیقی بی‌کلام، دو قطعه ساز و آواز داریم که سال گذشته نیز کنسرتی با همین موضوع در همدان اجرا کردیم.

این هنرمند موسیقی افزود: سعی شده آهنگسازی این آلبوم متنوع و جدید بوده و نسبت به کارهای قبلی در این دستگاه تازگی داشته باشد.

عباسی در پایان تصریح کرد: امیدواریم حاصل تلاش گروه آوای فاخته توسط مسئولان فرهنگی شهر مورد توجه واقع شود و این آلبوم که به نوعی مربوط به همدان است با حمایتهای این عزیزان به زودی ضبط و روانه بازار شود.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار