رئیس شورای اسلامی شهر آمل
جلسه هم اندیشی طرح ساماندهی ومدیریت پردازش جامع پسماندهای جامد شهر های مرکزی استان مازندران با حضور یاسر هاشمی دبیر هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی کشور و خسرو ابراهیم زاده رئیس شورای اسلامی شهر آمل در سالن سرای مهر شهرداری آمل برگزار شد.
کد خبر: ۴۹۴۰۰
تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۸ 18 June 2015
به گزارش تابناک، رئیس شورای اسلامی شهر آمل در این جلسه اظهار کرد: زباله یکی از معضلات استان گردشگرپذیر مازندران ، بویژه شهرستان آمل است که تنها با همدلی می توان آنرا حل کرد. نامه استمداد از رئیس تشخیص مصلحت نظام مبنی بر معضل زباله در آمل منتج به امضای تفاهم نامه استانداری مازندران با دانشگاه آزاد کشور شد تا مشکل زباله شهرهای مرکز استان با تکنولوژی پلاسما برطرف شود.

IMG_2132


ابراهیم زاده با تاکید بر اینکه وحدت و هم دلی شهرهای مرکزی استان می تواند صدای ما را به گوش مشئولین فرا دست برساند ،اضافه کرد: مشکل زباله تنها برای آمل نیست بلکه مشکل استان و حتی کشور است . هر شهر به تنهایی نمی تواند این مشکل را حل کند بلکه بایستی در کنار هم این مشکل را به عقب برانیم .


IMG_2138

وی به پیشنهاد آمل مبنی بر تشکیل شرکت بازیافت شمال که همه شهر های مرکز استان در گیر معضل زباله می توانند در آن سهیم باشند اشاره کرد و گفت: همه ی اعضای شورای اسلامی شهر آمل یک صدا براین عقیده هستند که در صورت لزوم همه پروژه های عمرانی و شهری را به منظور تامین هزینه و بودجه لازم برای مقابله با معضل زباله لغو کنند.


وی در خاتمه از همه ی شهر های مرکز استان که با معضل مشترک زباله مواجه هستند درخواست کرد تا دلسوزانه به موضوع مشارکت در احداث کارخانه و استقرار تکنولوژی روز دنیا به صورت مشترک با محوریت شهر آمل با هدف حل مشکل زباله استان بر اساس قدر السهم فکر کنند .


دبیر هیات امنای دانشگاه آزاد با بیان اینکه زباله در دنیا تبدیل به طلای کثیف شده است اظهارداشت:کشورهای کره، ژاپن وبسیاری از کشورهای اروپایی بصورت پلاسما مشکل زباله خود را حل کرده اند.

IMG_2143

یاسر هاشمی رفسنجانی در جلسه هم اندیشی طرح ساماندهی ومدیریت پردازش جامع پسماندهای جامد شهر های مرکزی استان مازندران که با حضور رئیس شورای اسلامی شهر وشهرداران ۱۵ شهر استان مازندران برگزار شد، گفت: مشکلات بسیاری گریبانگیر کشور است که دانشگاه آزاد به طور جدی در آزمایشگاه ها مطالعات را با پژوهشگران خود بر سر این مسائل آغاز کرده است.


هاشمی رفسنجانی به مشکل پسماند استان مازندران اشاره کرد وگفت: رئیس شورای اسلامی شهر و شهردار آمل جلسه ای با آیت الله هاشمی رفسنجانی داشتند مشکل پسماند این استان را بیان کردند.


وی گفت: استاندار مازندران به همراه مسئولین مربوطه در دانشگاه فیزیک پلاسما علوم وتحقیقات تهران جلسه بسیار خوبی برگزار کرده اند و راهکارهای خوبی برای حل معضل پسماند گرفتند. اضافه می شود ؛ در این نشست اعضای شورای شهر و شهرداران  ۱۵ شهر مازندران دعوت شدند و تا کنون کارگروه طرح ساماندهی زباله و مدیریت پسماند جامد با میزبانی آمل نشست‌های متعدد تشکیل داده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار