معاون عمرانی استاندار مازندران با تاکید بر مصرف بهینه آب در استان، گفت: در 6 ماهه نخست امسال، بارش نزولات جوی در مازندران 50 درصد کاهش یافت.
کد خبر: ۴۹۱۹۰۶
تاریخ انتشار: ۱۹ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۹:۱۵ 10 September 2017
بلاغ، علی نبیان در جلسه شورای حفاظت منابع آب استان اظهار کرد: آب یکی از مباحث کلیدی و پرچالش همه استان‌ها و مازندران است.
 
وی افزود: به صورت میانگین در 6 ماه گذشته در مقایسه با مدت مشابه سال قبل حدود 50 درصد کاهش بارندگی داشتیم و می‌طلبد تا نگاهی جدی تر به مدیریت منابع آب و مصرف بهینه آن داشته باشیم.
 
معاون عمرانی استاندار مازندران با بیان اینکه مدیریت مصرف آب در بخش کشاورزی و شرب باید در اولویت ماموریت‌های دستگاه‌های مسئول باشد، تصریح کرد: برای مدیریت منابع آب کشاورزی در سال آینده برنامه اصولی و علمی ارائه شود و در بخش‌هایی که مصرف آب بالا است نیازمند اهتمام مجدانه‌تری در این راستا هستیم.
 
نبیان گفت: جهت‌گیری‌ها باید بیشتر به سمت کشت محصولاتی باشند که نیاز به آب کمتری دارند و باید مصرف آب در اراضی کشاورزی مدیریت شود.
 
وی خاطرنشان کرد: در استانی که بالغ بر 600 میلی‌متر بارندگی داریم، تنها 10 درصد آب استان از طریق سدها مدیریت می‌شود و با شاخص کشوری فاصله زیادی داریم.
 
معاون عمرانی استاندار مازندران با بیان اینکه باید با تصمیماتی که کمترین آسیب را به محیط زیست می‌رسانند مشکل آب شرب و کشاورزی استان را برطرف کرد، اضافه کرد: زیرساخت‌های استان در بخش تامین و توزیع آب شرب و کشاورزی باید متناسب با جمعیت مازندران باشد.
 
نبیان ادامه داد: مازندران استانی گردشگرپذیر بوده و تامین آب شرب مردم باید با به‌کارگیری همه ظرفیت‌ها متناسب با شان آنان باشد.
 
وی با بیان اینکه سد کسیلیان که هدف آن تامین آب شرب منطقه و چندین شهر پایین دست است با تدبیر درست هر چه سریع‌تر باید آغاز شود، بیان کرد: استفاده بهینه آب و مدیریت زمان کشاورزی موضوعی اساسی است که باید در دستور کار جدی قرار گیرد.
 
نبیان در پایان با اشاره به اینکه آب یکی از مباحث کلیدی و پرچالش همه استان‌ها و مازندران است، گفت: لازم است تا نگاهی جدی‌تر به مدیریت منابع آب و مصرف بهینه آن داشته باشیم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار