رئیس مرکز رشد واحدهای فناوری دانشگاه فردوسی مشهد گفت: تاکنون ۵۴ طرح فناورانه در مرکز رشد واحدهای فناوری دانشگاه فردوسی مشهد به ثبت رسیده و تسهیلاتی در جهت ثبت اختراعات ایده‌ها در سه سطح یک تا سه به مخترعان اعطا می‌شود.
کد خبر: ۴۸۹۸۳۶
تاریخ انتشار: ۱۴ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۷:۰۱ 05 September 2017
به گزارش تابناک : سیدحسین موسوی ظهر امروز در دومین نشست خبری جشنواره ملی فناوری‌های آب، بهره‌وری و بازچرخانی، اظهار داشت: تاکنون 54 طرح فناورانه در مرکز رشد واحدهای فناوری دانشگاه فردوسی مشهد به ثبت رسیده و تسهیلاتی در جهت ثبت اختراعات ایده‌ها در سه سطح یک تا سه به مخترعان اعطا می‌شود.

وی افزود: در دانشگاه فردوسی مشهد نظام توسعه فناوری دیده شده و به تولید دانش و فناوری و تجاری‌سازی آن توجه شده است و ایده‌ پردازی‌هایی در جهت تولید و انتقال دانش داریم و 20 درصد اقدامات فناورانه به همین سمت رفته است.

رئیس کمیته فناوری جشنواره ملی فناوری‌های آب، بهره‌وری و بازچرخانی با اشاره به راه‌اندازی صندوق پژوهش در دانشگاه فردوسی مشهد، خاطرنشان کرد: این صندوق از طرح‌های توسعه‌ای فناوری حمایت لازم و ویژه را از نخبگان و ارائه‌دهندگان طرح‌های شاخص می‌کند.

موسوی بیان کرد: در کنار برگزاری جشنواره ملی فناوری‌های آب، بهره‌وری و بازچرخانی، جشنواره‌های ملی رویش و فن‌بازار برگزار می‌شود 14 استان در بحث ثبت اختراع و 9 استان در بحث فن‌بازار‌ شرکت کرده‌اند و خلاقیت‌های این جشنواره‌ها استقبال کردند و امیدواریم که مشکلات آبی به واسطه برگزاری و ثمردهی این جشنواره‌ها به حداقل برسد.

حسین انصاری، رئیس اتاق فکر خراسان رضوی نیز در این نشست اظهار داشت: هیچگونه اقدام مناسب و قابل دفاعی در حوزه آب وجود ندارد و برای مشهد کانون تمامی مهدها بوده یک ضعف و امتیاز منفی است.

رئیس شورای اجرایی جشنواره ملی فناوری‌های آب، بهره‌وری و بازچرخانی با بیان اینکه خراسان بزرگ و به‌ ویژه مشهد از قدیم مهد فناوری بوده است، خاطرنشان کرد: مشهد مهد فناوری‌های نوین صنعتی و فناوری بوده و متاسفانه با وجود این همه افتخار کسب شده در حوزه آب‌ هنوز اقدام مناسبی را شاهد نبوده‌ایم.

انصاری گفت: امیدواریم که جشنواره ملی فناوری‌های آب، بهره‌وری و بازچرخانی تاثیرپذیری‌ها و حمایت‌های لازم را شاهد باشیم و اجرای طرح‌های نخبگان نیازمند حمایت مسئولان مربوطه بوده است.






منبع : امتدادنیوز 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار