معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار ایلام گفت:بسیاری از افراد در دوره بازنشستگی موفقیت هایی به دست آورده اند که در سیستم اداری نتوانسته اند به آن برسند و بررسی ها نشان می دهد که استفاده از توان و تجربه و تخصص آنها در حوزه های اقتصادی و اجتماعی موفقیت آمیز بوده است.
کد خبر: ۴۸۹۷۴۶
تاریخ انتشار: ۱۴ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۷ 05 September 2017
به گزارش تابناک ایلام ؛ حشمت اله عسگری روز سه شنبه در نشست هماهنگی تکریم بازنشستگان اظهار کرد: بازنشستگان، همان بخش فعال جامعه هستند که سی سال زحمت و تلاش را در کارنامه خود برای توسعه و خودکفایی کشور دارند.
 
وی تکریم بازنشستگان را به عنوان حرمت نهادن به جایگاه افراد خدمتگزار جامعه عنوان کرد و گفت: بازنشستگی به معنای پایان کسب درآمد نیست.
 
معاون اقتصادی استاندار ایلام ادامه داد: صندوق بازنشستگان استان با ترغیب بازنشستگان می تواند کانون های در حوزه های مختلف راه اندازی کند که فرصت های اقتصادی را بتوان به راحتی به این افراد واگذار کرد.
 
وی به اقتصادی بودن کانون های بازنشستگان تاکید کرد و گفت: می توان بخشی از فعالیت دستگاه ها را در قالب خدمات خودرویی ، تعاونی، فضای سبز و ... به خود بازنشستگان واگذار کرد تا امید به زندگی و توفیق اقتصادی برای این افراد همراه داشته باشد.
 
عسگری یادآور شد: فراهم کردن امکانات مناسب رفاهی و تفریحی برای بازنشستگان، تامین امکانات برای آتیه خودمان است و خواه نا خواه در چند سال آتی ما هم جزو بازنشستگان خواهیم بود.
 
وی به فعال شدن کانون بازنشستگان استانداری و دستگاه های تابعه تاکید و اضافه کرد: می توان با ایجاد این کانون ها به راحتی تسهیلات ارزان قیمت برای آنان تامین کرد و خدمات رفاهی بیشتری در زمینه های اقتصادی، فرهنگی، درمانی، هنری و.. استفاده کرد.
 
مدیر صندوق بازنشستگان استان ایلام خواستار راه اندازی خانه امید برای بازنشستگان استان شد و گفت: اکنون پیگیر انتخاب زمین مناسب هستیم زیرا اعتبار این خانه توسط صندوق تا 15میلیارد ریال تامین می شود و مدیریت آن نیز توسط بازنشستگان اداره می شود.
 
امیر الماسی افزود: در این خانه امید علاوه بر حفظ شان و شخصیت بازنشستگان برنامه های علمی در راستای کاهش الزایمر، افسردگی، ایجاد نشاط و شادابی، تغذیه، سلامت و ...ایجاد می شود.
 
وی ادامه داد: زیبنده نیست که بازنشستگان به دلیل نبود مکان مناسب در گوشه و کنار خیابان بمانند به همین دلیل نیازمند ایجاد فضای مناسب برای گذراندن اوقات فراغت خود و انجام ورزش و تفریحات سرگرم کننده هستند.
 
وی تاکید کرد: در چند سال آینده شمار بازنشستگان ایلام به بیش از 30 هزار نفر می رسد که باید امکانات مناسب برای آنان تامین شود./م
ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار