با نزدیک شدن به روزهای آخر تابستان و شروع پائیز، نگرانی های زیادی در باب هوای سالم ایجاد شده است. اتفاقی که شاید هر سال تکرار می شود و متولیان امر به هشدارهای جسته گریخته بسنده کرده و شهروندان بدون توجه به این هشدارها کمتر کمکی به کاهش آن می کنند.
کد خبر: ۴۸۷۰۴۷
تاریخ انتشار: ۰۹ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۵ 31 August 2017
آلودگی هوا و هشدار های غیر جدی

به گزارش تابناک رضوی، با نزدیک شدن به روزهای آخر تابستان و شروع پائیز، نگرانی های زیادی در باب هوای سالم ایجاد شده است؛ امری که هر ساله در کلان شهرها مطرح است اما نه تنها بدان توجه نمی شود بلکه در سال های اخیر شدت آن افزایش یافته است. امروز یعنی نه شهریور ماه هم از این قاعده مستثنی نیست. در این خصوص خبری مبنی بر اینکه " کیفیت هوای مشهد در 4 منطقه در شرایط ناسالم قرار گرفت" در رسانه ها منتشر شده است.

به گزارش متولیان امر، کیفیت هوای مشهد در مناطق سمزقند، مفتح، آوینی و خیام شمالی در شرایط ناسالم قرار دارد

در این اخبار اعلام شده که بیشترین بار آلودگی از ایستگاه واقع در محله سمزقند با عدد شاخص 119 در شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس به ثبت رسیده، همچنین مقایسه غلظت آلاینده‌ها حاکی از آن است که به غیر از آلاینده دی اکسید گوگرد بر غلظت سایر آلاینده‌ها نسبت به روز گذشته در همین ساعت افزوده شده است.

متولیان امر گرچه باید برنامه ریزی دقیقی در این باب داشته باشند اما شهروندان نیز تاثیر مستقیمی بر کاهش میزان آلودگی دارند. ورود وسایل نقلیه غیر استاندارد و استفاده از خودروهای تک سرنشین امری است که این روزها کمتر بدان توجه می شود و نیاز است با هشدار به شهروندان منجر به کاهش آلودگی هوا شد.



اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار