یک فعال سیاسی اصلاح طلب گفت: انتقادهای مطرح شده نسبت به ترکیب دولت دوازدهم از سوی اصلاح طلبان طبیعی است و اساسا جریان اصلاح طلبی خود را بی نیاز از انتقاد نمی داند.
کد خبر: ۴۸۶۴۳۵
تاریخ انتشار: ۰۸ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۸:۴۶ 30 August 2017
به گزارش تابناک : حجت الاسلام والمسلمین رسول منتجب نیا اظهار داشت: بسیاری از احزاب و گروه ها و چهره های شاخص اصلاح طلب در دو دوره انتخابات ریاست جمهوری از حسن روحانی حمایت کردند.

وی افزود: حتی در دوره نخست که مربوط به دولت یازدهم است، یکی از چهره های شاخص اصلاح طلب به نام آقای دکتر عارف برای پیروزی حسن روحانی حاضر به کنار کشیدن از انتخابات و ائتلاف با ایشان شد و به طور قطع این اقدام نقش بسیار پررنگی در پیروزی حسن روحانی داشته است.

این نماینده ادوار مجلس تصریح کرد: در اردیبهشت ماه نیز که رقابت تنگاتنگی میان اصلاح طلبان و دیگر گروه های سیاسی برای انتخابات ریاست جمهوری وجود داشت، اصلاح طلبان به طور گسترده از آقای روحانی حمایت کردند.

منتجب نیا گفت: این حمایت موجب رای بسیار خوب حسن روحانی در انتخابات شد. البته نمی خواهم بگویم که فقط حمایت اصلاح طلبان موثر بوده، اما به طور قطع این حمایت گسترده نقش پررنگ و غیر قابل انکاری داشته است.

وی بیان داشت: در چنین شرایطی اگر گروه های سیاسی و چهره های اصلاح طلب که از مردم خواستند به حسن روحانی در انتخابات رای دهند، ببینند نظرات و دیدگاه های اصلاحی آنها لحاظ نمی شود، طبیعی است که انتقاد می کنند.

این فعال سیاسی با بیان اینکه مطالبه از رئیس جمهور توسط گروه های سیاسی حمایت کننده در کشورهای دموکرات امری طبیعی و پذیرفته شده است، گفت: اگر خواسته ها و نظرات مربوط به مسائل شخصی باشد پذیرفتنی نیست، اما زمانی که حرف مردم توسط احزاب مطرح می شود، انتظار داریم مسئولان نیز به این نظرات توجه کنند.

منتجب نیا در پاسخ به پرسش خبرنگار فانوس مبنی بر اینکه علت مخالفت و انتقاد اصلاح طلبان نسبت به ترکیب دولت دوازدهم چیست؟ گفت: همه اصلاح طلبان منتقد نیستند، اما به نظر من انتقادها طبیعی است.

 

اعتقادی به حمایت بی چون و چرا نداریم

وی با بیان اینکه اعتقادی به حمایت بی چون و چرا نداریم، افزود: تفاوت تفکر اصلاح طلبی با دیگر جریان های سیاسی این است که به هر قیمت و تحت هر شرایطی از افراد دفاع نمی کنند. در گذشته شاهد بودیم تنها انتصاب یک فرد به یک جریان موجب شده بود تا افراد نزدیک به آن تفکر، به طور کامل و بی قید شرط از فرد و یا افراد منتصب دفاع می کردند، اما اصلاح طلبان چنین اعتقادی ندارند.

منتجب نیا در پایان اظهار داشت: امیدواریم افرادی که با رای مردم در دولت دوازدهم در سمت های مختلف قرار می گیرند، بتوانند با ارائه کارنامه قابل قبول، پاسخ خوبی به اعتماد مردم بدهند.





منبع : فانوس 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار