اخبار شبکه‌های اجتماعی؛ تبلیغات شهری در مشهد
اکران تصویر نمازگذاران با دست‌های بسته بر روی تابلوهای تبلیغاتی در مشهد توسط سازمان فرهنگی شهرداری که قرار است شهر را مهیای استقبال از رمضان نماید باعث تعجب و واکنش‌های مخاطبان در شبکه های اجتماعی شد.
کد خبر: ۴۸۳۱۲
تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۹ 16 June 2015
به گزارش تابناک خراسان رضوی، این تصویر که امروز در بسیاری از شبکه‌های اجتماعی منتشر شده است مربوط به تابلوی تبلیغاتی میدان متبرک به نام امام خمینی(ره) یا عدل خمینی در شهر امام هشتم(ع) است که فاصله آن تا ساختمان شورای اسلامی شهر نیز چند قدم بیشتر نیست.
یکی از کاربران شبکه های اجتماعی در واکنش به عکس نمازگزاران با دستهای بسته آورده است: فرزندم از من می‌پرسد بابا این ها چرا اینجوری نماز می خوانند؟! و من نمیدانم چطور پاسخ این تناقض را به او بدهم...

یکی دیگر از مخاطبان هم پرسیده یعنی عکس را نمی شد از حالت عرفانی قنوت بگیرند!؟ عکس از لحظات معنوی نماز کم است؟! و این تبلیغ وحدت است یا تفرقه؟!
همچنین یکی از خواهران عضو با تعجب پرسیده که مگر نه اینکه مشهد پایتخت تشیع است؟
در بزرگترین کلان‌شهر مذهبی جهان چگونه چنین کارهایی می‌شود؟!
آیا علما و حوزه علمیه مشهد موافقند؟! و نماز خواندن با دست بسته را تایید می کنند؟! اینجا ام القرای جهان اسلام و کلانشهر مذهبی جهان است ؟!

 این گزارش حاکیست که مشهد شهری زائرپذیر است که تعداد زیادی از اهل تسنن نیز سالهاست با همدلی و اخوت با دیگران در شهر زندگی می کنند و شایسته بود در صورت ضرورت انجام این تبلیغات و نماز خاص اهل تسنن در رمضان که می توانست در هفته وحدت هم باشد با توجه به مخاطب در مناطق سنی نشین شهر این تصویر جانمایی و اکران شود.
همچنین ممکن بود برای نمایش وحدت و همدلی اقوام و مذاهب از تصاویر دیگری مثلا مشابه تصویری که از صفوف به هم فشرده اهل تسنن و تشیع در کنار هم موجود است یا حتی از تصاویر متناسبی که از شهدای مشهدی مشهور به شهیدان وحدت - سرداران شهید شوشتری و محمدزاده - در صفهای نماز جماعت برادران اهل سنت، و یا شهدای عزیز اهل سنت دفاع مقدس استفاده شود.

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
آرش
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۲۳ - ۱۳۹۴/۰۳/۳۰
ظاهرا این آقایان از اتفاقات یمن سوریه و لبنان و عراق خبر ندارند
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار