معاون اداره کل پشتیبانی امور دام همدان گفت: خرید تضمینی جو با قیمت ۹۲۰ تومان از کشاورزان همدان آغاز شد.
کد خبر: ۴۷۷۹۸
تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۵۰ 15 June 2015
معاون اداره کل پشتیبانی امور دام همدان گفت: خرید تضمینی جو با قیمت ۹۲۰ تومان از کشاورزان همدان آغاز شد.

به گزارش تسنیم ، ابوالفضل اینانلو در کارگروه تنظیم بازار شهرستان همدان اظهار داشت: از ابتدای امسال تاکنون 2 هزار و 646تن نهاده‌های دامی بین دامداران و مرغ داران همدان توزیع شده که از این میان 1267تن جو در بین دامداران و مرغداران همدان توزیع شد.

اینان لو بیان کرد: در راستای حمایت از تولید کنندگان دامی که نهاده بخواهند 251 تن فرآورده‌های دامی که 32 تن گوشت و 219 تن مرغ به متقاضیان در سطح شهر همدان توزیع شد.

معاون اداره کل پشتیبانی و امور دام استان افزود: با توجه به کاهش قیمت مرغ زنده از اوایل ادیبهشت ماه این نهاد خرید مرغ تضمینی را در دستور کار داشت که به میزان 100 تن مرغ خریداری شد و تاکنون 30 تن تحویل سردخانه‌های استان شده است.

اینان لو عنوان کرد: با توجه به ابلاغیه وزارت جهاد کشاورزی مبنی بر خرید جو تضمینی توسط پشتیبانی امور دام و با مشارکت اتحادیه تعاون روستایی این اقدام انجام می‌گیرد، ضمن اینکه امور دام استان همدان جزو 8 شبکه استراتژیک کشور محسوب می‌شود.

وی تصریح کرد: خرید تضمینی جو با نرخ مصوب 920 تومان از کشاورزان همدانی از چند روز گذشته آغاز شده است، ضمن اینکه بیشترین میزان سطح زیر کشت جو در استان همدان به شهرستان کبودراهنگ اختصاص دارد، در این شهرستان 18 هزار هکتار از اراضی زیر کشت جو قرار گرفته است.

معاون اداره کل پشتیبانی و امور دام استان بیان کرد: برای نخستین بار با توجه به حجم تولید مرغ ذخیره‌سازی و تولید کنسرو مرغ در کشور انجام گرفت که تا کنون 750 تن کنسرو مرغ انجام گرفته است.

وی با عنوان کرد: توزیع گوشت قرمز و مرغ در طرح ضیافت در نمایشگاه بین المللی و مناطق مورد نظر همدان به مناسبت ماه مبارک رمضان انجام می‌شود، ضمن اینکه مشکلی در ذخیره‌سازی و ادامه تولید نداریم.



اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار