سی و پنجمین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش آموزان پسر سراسر کشور در تالار قدس حرم مطهر رضوی با حضور مدیرکل قرآن، نماز و عترت آموزش و پروش و مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی افتتاح شد.
کد خبر: ۴۷۴۳۸۷
تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۸ 07 August 2017
به گزارش تابناک رضوی به نقل از ستاد برگزاری مسابقات قرآن دانش آموزی کشور، مدیر کل قرآن، نماز و عترت آموزش و پرورش در این مراسم در سخنانی با بیان اینکه دانش آموزان محور تحول جامعه هستند، گفت: باید بدانیم در مجموعه وزارت آموزش و پرورش با یک جمع 40میلیون نفری صحبت می کنیم.
محمدرضا مسیب زاده افزود: 13میلیون دانش آموز، یک میلیون و 500هزار مدرس قرآنی و 26میلیون اولیاء دانش آموزان جزو خانواده بزرگ قرآنی آموزش و پرورش هستند که اگر محور تحقق در جامعه را نیروی انسانی بدانیم پس یکی دیگر از این مخورها در جامعه آموزش و پرورش است.
وی با بیان اینکه قرآن مخور وحدت است بیان کرد: نمی گوییم همه وظایف را به خوبی انجام داده ایم، بلکه در مقابل قرآن بسیار مدیونیم و باید بسیار تلاش کنیم، ما به ساحت قرآن بدهکاریم.
مسیب زاده با اشاره به چهار میلیون بازدید کننده از سایت حفظ قرآن به دیگر اقدامات قرآنی در وزارت آموزش و پرورش پرداخت و اظهار کرد: حفظ، تفکر و تدبر در آیات قرآن، نماز و عترت که اجرایی شده است هز اولویت های آموزش و پرورش یود و در کنار هین کار بزرگ اجرای طرح مصباح الهدی ویژه معرفی سیره ایمه اطهار و همچنین طرح اسراء که در مدارس برگزار شد و نفرات برگزیده برای برنامه کشوری انتخاب میشدند از دیگر برنامه های این وزارت خانه بود.
در ادامه این مراسم مدیر کل آموزش و پرورش خراسان رضوی در سخنانی گفت: خدا را شاکریم که میزبان این دوره از مسابقات در کنار مضجع شریف امام رضا(ع) هستیم.
علیرضا کاظمی ادامه داد: میزبانی از سی‌وپنجمین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش‌آموز کشور افتخاری است که نصیب ما شده و امیدواریم آنگونه که شایسته دانش‌آموزان قرآنی است بتوانیم انجام وظیفه کنیم تا این مسابقات همراه با رفاقت برگزار شود.
مدیرکل آموزش‌وپرورش خراسان رضوی با بیان اینکه دانش‌آموزان قرآنی در بهترین مسیر قرار گرفته‌اند، افزود: قرار گرفتن متسابقان در این مرحله یکی از عنایات خداوند است و به خواست پروردگار این اتفاق در زندگی شما رقم خورده است.
کاظمی با اشاره به اینکه چیزی جز قرآن نمی‌تواند ما را در مسیر سعادت قرار دهد، بیان کرد: قرآن کریم به این نکته اشاره می‌کند که سر منشا مسیر تکامل، سلامتی و سعادت یک جامعه تنها از قرآن است.
وی قرآن را مهم‌ترین عامل در وحدت مسلمانان دانست و عنوان کرد: تمام ناهنجاری‌های موجود در دنیا امروز به دلیل دور بودن از قرآن و آموزه‌های قرآنی است، پس دانش‌آموزان قرآنی باید شکرگزار این نعمت بزرگ باشند که قرآن بخشی از زندگی شان شده است.

 در پایان مراسم افتتاحیه سی‌وپنجمین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش‌آموزان پسر سراسر کشور بعد از هم‌خوانی گروه فدک‌الزهرا(س) از حاج‌شریف، مدرس و پیشکسوت قرآنی تجلیل شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار