سرپرست مرکز مدیریت حوادث و فوریتهای پزشکی استان یزد با اشاره به اینکه دو پایگاه اورژانس پیش بیمارستانی در مسیرهای خوانسار و مروست به ابرکوه و یک پایگاه اورژانس هوایی در شهرهرات راه اندازی می شود گفت: ارتقاء بخش سلامت نیازمند همکاری مردم در همه بخش ها است.
کد خبر: ۴۷۴۰۷۱
تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۴ 07 August 2017
به گزارش «تابناک یزد»؛احمد دهقان افزود:کار در اورژانس بخصوص پیش بیمارستانی سنگین تر است و درک آن برای همه افراد جامعه نیاز است.
وی خاطرنشان کرد: خاتم به دلیل موفعیت جغرافیایی و ترانزیتی آن در چند سال اخیر موجب شده تا حوادث ترافیکی آن زیاد شود که در این زمینه نیاز است تا زیرساخت های آن نیز تقویت شود.
وی یادآور شد: امید داریم بتوانیم در آینده ای نزدیک ضمن آماده سازی زیرساختها دو تا پایگاه اورژانس پیش بیمارستانی در مسیر مروست ابرکوه و خوانسار راه اندازی کنیم و پایگاه اورژانس هوایی نیز برای اعزام بیماران توسط بالگرد از شهر هرات به مرکز استان ایجاد شود.
دهقان تصریح کرد: پایگاه اورژانس پیش بیمارستانی که در مروست باید ساخته شود توسط خیر انجام می شود و با انجام زیرساختها به زودی راه اندازی می شود.
وی به فعالیتهایی که در بخش سلامت در دولت یازدهم انجام شده تاکید کرد و عنوان داشت: اورژانس هوایی یک اقدام با اهمیت و خوبی بود که در این دولت اجرایی شد و باید از تمام پتانسیل های آن استفاده کرد.
وی یادآور شد: با اورژانس هوایی بیماران با بالگرد به مرکز استان منتقل می شوند و این سرعت عمل موجب می شود تا بیماران خاص و ویژه سریعتر منتقل شده و بهبود یابند.
وی همچنین اظهار کرد: کمبود پزشکی در شهرستان گزارش نشده است اگر جایی کمبود پزشک داشته باشیم و گزارش آن به ما ارجاع شود حتما در این خصوص رسیدگی های لازم انجام خواهد شد.
دهقان یادآور شد: برای ارتقا یک حوزه باید از همه توانمندی های آن شهرستان کمک گرفت در این شهرستان نیز هر کس که می تواند با کمک به این مجموعه موجب ارتقاء آن شود.
وی خاطرنشان کرد: برخی از مشکلات بخش سلامت نیاز به کمک و همیاری مردم دارد که آنها می توانند گره گشای این مشکلات باشند و بهداشت را در سطح شهرستان ارتقا بخشند.
فرماندار خاتم در این نشست ضمن بیان اهمیت زیرساختها برای راه اندازی پایگاه های اورژانس گفت: راه های مواصلاتی شهرستان و بخش بهداشت و درمان از مواردی است که نیاز به توجه ویژه مسئولان دارد.
فرجام فاضلی یادآور شد: مشکل سوختگیری اورژانس هوایی در شهرهرات نیز مرتفع شده است و امیدداریم تا در آینده نزدیک شاهد اعزام بیمار با بالگرد از شهرهرات به مرکز استان باشیم.
وی ضمن بیان اینکه شهرستان در فاصله 240 کیلومتری از استان واقع شده ، خاطرنشان کرد: مسئولان حوزه بهداشت در شهرستان باید با کمک جستن از مسئولان استانی و کشوری بتوانند نیازهای و کمبودهای این بخش را مرتفع کنند.
وی همچنین به ایجاد پایگاه های اورژانس در مسیرهای یاد شده تاکید کرد و افزود: نیاز به آمبولانس بیشتر نیز از اقداماتی است که باید توسط مسئولان مربوطه پیگیری شود و موجب افزایش تعداد آنها جهت کمک به حال بیماران شویم.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار