معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار ایلام گفت: با انجام رایزنی با طرف عراقی که از ترخیص بار به این کشور ممانعت کرده بودند این مشکل حل شد و تمامی کامیون های میوه و تره بار ترخیص شدند.
کد خبر: ۴۷۲۲۶۳
تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۱ 04 August 2017
 به گزارش تابناک ایلام؛حشمت الله عسگری  گفت: با انجام رایزنی با طرف عراقی که از ترخیص بار به این کشور ممانعت کرده بودند این مشکل حل شد و تمامی کامیون های میوه و تره بار ترخیص شدند.
 
مدیر کل گمرک استان ایلام نیز با تایبد ترخیص همه کامیوه های حامل میوه و تره بار صادراتی به عراق گفت: اخلال کوتاه مدتی امروز با توجه طرح برخی موارد از سوی وزارت کشاورزی عراق در ترخیص کامیون ها رخ داد که با تعامل و رایزنی های فشرده مسوولان گمرک و مقام های استانی با طرف عراقی حل شد.
 
محسن مصطفایی علت و موضوع بروز مشکل امروز در روند ترخیص میوه وتره بار صادراتی و به طور مشخص هندوانه را تغییر مقررات گمرکی عراق در حالی که صادر کنندگان میوه وتره بار از ان بی اطلاع بودند عنوان کرد.
 
وی افزود: مسوولان گمرک عراق در مرز مهران نیز به این مشکلات پی برده و قول داده اند در زمینه هماهنگی و اطلاع طرفین از تغییر احتمالی رویه های وارداتی آن کشور اقدام کنند.
 
مدیرکل گمرک استان ایلام افزود: اکنون تشریفات ترخیص کالاهای صادراتی در گمرک مهران در کمتر از یک ساعت انجام می شود و با توجه به رایزنی های مسوولان گمرک و مقام های استانی با طرف عراقی مشکلات در گمرک عراق نیز به طور کامل برطرف شده است و تردد کامیون های حامل کالاهای صادراتی طبق روال عادی انجام می شود.
 
مصطفایی افزود: هم اکنون هیچ کامیون میوه و تره باری پشت درب های گمرک جمهوری اسلامی نداریم و همگی آنها ترخیص شده اند .
 
وی همچنین تنها دغدغه خود و صادر کنندگان را گرمای زیاد مهران دانست که می توانست باعث خرابی میوه و تره بار صادراتی شود .
 
روزانه بیش از ۶۰۰ دستگاه کامیون و تریلر حامل کالاهای تولید داخل از نقاط مختلف تا گمرک مهران منتقل و از این طریق به کشور عراق صادر می شود.
 
مرز بین المللی مهران در ۸۵ کیلومتری جنوب غربی ایلام قرار دارد و از معابر اصلی تردد زائران و صادرات کالا به کشور عراق محسوب می گردد.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار