کد خبر: ۴۶۹۸۸۵
تاریخ انتشار: ۰۹ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۲ 31 July 2017
امام‌جمعه هندیجان گفت: احداث سد کانال شهید رجایی در بالادست رودخانه زهره هندیجان سبب نابودی آن شده، این‌گونه اقدامات غیرقانونی است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین احمد ساری اصل در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در بندرهندیجان، اظهار داشت: مشکل آب در هندیجان تشدید شده است.

وی افزود: متأسفانه در شهرهای بالادست رودخانه زهره هندیجان، بهبهان و امیدیه جلوی آب رودخانه را گرفته‌اند و نمی‌گذارند آب شرب رهاشده از سدها به‌سوی مردم جاری شود.

امام‌جمعه هندیجان بیان کرد: شهرهای بالادست هندیجان آب تخصیص داده‌شده را بسته‌اند و نمی‌گذارند اهالی محترم و مؤمن هندیجان از آب شرب سالم برخوردار باشند.

وی گفت: متأسفانه در شهرهای بهبهان و امیدیه در حال کشت صیفی جات بوده اما مردم هندیجان منتظر کمی آب سالم هستند تا تشنگی آن‌ها رفع شود و متأسفانه در بالادست توجهی به مردم هندیجان نمی‌شود.

ساری اصل عنوان کرد: در این خصوص جلسات متعددی گرفته‌شده اما متأسفانه این جلسات خروجی ندارند سال‌های سال است که جلسه می‌گذارند اما هیچ خروجی ندارد انتظار مردم هندیجان این بوده که حداقل این جلسات آثار خوبی داشته باشند.

احداث کانال و سدهای غیرقانونی در بالادست سبب نابودی هندیجان شده است

وی افزود: متأسفانه در امیدیه و زیدون بهبهان در بالادست رودخانه زهره کانال‌های شهید رجایی و سد کانال احداث‌شده و به‌صورت غیرقانونی جلوی آب را گرفته و همه آن را در کانال‌های عریض و طویل منحرف کردند.

وی گفت: اقدامات غیرقانونی در بالادست مردم محترم هندیجان را از بی‌آبی دچار مشکل جدی خواهد کرد و هیچ مسئولی هنوز نتوانسته از کارهای غیرقانونی و بی‌ضابطه جلوگیری کند.

ساری اصل عنوان کرد: مگر در شهرهای بالادست قانون نیست،  فرماندار، اداره کشاورزی، اداره آب جنوب شرق ندارند، چرا مسئولان اجازه می‌دهند صیفی جات کاشته و سدهای غیرقانونی احداث کنند.

وی افزود: مسئولان باید مشکل بی‌عدالتی، سدسازی بی‌رویه، بی‌تدبیری، بی‌برنامگی که مردم هندیجان و استان خوزستان را گرفتار کرده رفع کنند. این سدها که بروی رودخانه‌های استان خوزستان احداث کردند نوعی جنایت در حق مردم و محیط‌زیست بوده است.

سدسازی‌ها در خوزستان برای منحرف کردن آب به سایر مکان‌ها بود

امام‌جمعه هندیجان بیان کرد: آیا مشکل کشاورزی بعد از سدسازی‌ها در استان خوزستان حل شد یا بعدازآن بدتر شده است قبل از احداث هرگونه سد استان خوزستان هیچ مشکل آب و کشاورزی نداشت، همه این سدها برای انحراف آب به سمت سایر نقاط کشور به نام آب شرب بوده است.

وی گفت: آب خوزستان را از رودخانه‌های کرخه، کارون، دز و زهره به سمت استان‌های دیگر منحرف کردند و به‌غیراز تخریب محیط‌زیست، نابودی زمین‌های حاصل خیز، تشنه نگه‌داشتن مردم خوزستان، از بین رفتن کشاورزی هیچ منفعت و سودی برای خوزستان نداشته است.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار