هم‌زمان با دهه کرامت، علاوه بر اجرای برنامه‌های متنوع فرهنگی در ایستگاه‌های قطار شهری، ساعت سرویس‌دهی در شب و روز میلاد امام رضا (ع) افزایش می‌یابد.
کد خبر: ۴۶۹۷۸۳
تاریخ انتشار: ۰۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۹:۰۶ 30 July 2017
به گزارش تابناک رضوی،فاصله زمانی یکم ذی‌القعده سالروز ولادت کریمه اهل بیت حضرت معصومه (س) تا یازدهم ذی‌القعده سالروز ولادت حضرت امام رضا (ع) با عنوان دهه کرامت نام‌گذاری شده که جشن‌ها و آیین‌های شادباش و معنوی ملهم از آموزه‌های رضوی در سراسر ایران اسلامی و خارج از کشور به خصوص در شهر مشهد مقدس برگزار می‌شود.
شهرداری مشهد بر اساس وظایف ذاتی خود همیشه در برپایی هرچه باشکوه‌تر این‌گونه مراسم‌ها پیش‌قدم بوده و اقدامات متنوعی را در طی این دهه برای شهروندان شهر بهشت تدارک دیده که یکی از این موارد برپایی جشن ویژه دهه کرامت در بوستان‌های شهر مشهد است.
اما در این بین شرکت بهره‌برداری قطار شهری مشهد نیز مانند دیگر سازمان‌های این ارگان، هم‌زمان با این ایام ورود جدی داشته تا بتواند دین خود را به امام رضا(ع) و زائران و مجاوران آن حضرت ادا کند.
بر همین اساس با قاسم طاهری به گفت‌وگو نشستیم تا از جزئیات بیشتر اقدامات شرکت بهره‌برداری قطار شهری مشهد در این ایام مبارک اطلاع پیدا کنیم که وی در گفت‌وگو با خبرنگار ما اظهار کرد: تمام سعی ما بر این بوده تا بتوانیم فضایی متفاوت را بری زائران و مجاوران در ایستگاه‌های قطار شهری فراهم آوریم.
وی افزود: بر همین اساس بالغ بر 6 هزار مترمربع آذین‌بندی، فضاسازی و نصب استند در کلیه ایستگاه‌های قطار شهری مشهد با محوریت زیباسازی ایستگاه‌ها با موضوع دهه کرامت انجام شده است.
طاهری بیان کرد: 200 آیتم نمایشی و نقالی با موضوعات ذکر فضایل امام رضا (ع) و مباحث مرتبط با دهه کرامت و همچنین 200 سرود نوجوانان مشهدی در ایستگاه‌های قطار شهری مشهد اجرا می‌شود.
مدیرعامل شرکت بهره‌برداری قطار شهری مشهد خاطرنشان کرد: برای رفاه حال زائران و مجاوران در شب میلاد امام رضا(ع)، افزایش یک ساعته سرویس‌دهی در خط یک قطار شهری مشهد خواهیم داشت همچنین در روز جمعه هم‌زمان با میلاد مبارک این امام رئوف نیز با یک ساعت افزایش زمان سرویس‌دهی از ساعت 6 صبح پذیرای مسافران خواهیم بود.
وی یادآور شد: هم‌زمان با میلاد مبارک امام هشتم (ع) در ایستگاه بسیج، زائران و مجاوران با هزاران گل، شیرینی و نبات توسط خادمان حرم مطهر امام رضا (ع) پذیرایی می‌شوند.
مدیرعامل شرکت بهره‌برداری قطار شهری مشهد در پایان عنوان کرد: اقدامات بسیار گسترده‌ای توسط شرکت بهره‌برداری قطار شهری مشهد در این ایام انجام شده که می‌توان به نورافشانی، تصاویر مناسبتی در نمایشگرهای قطارها، پخش زنده از حرم مطهر رضوی و دیگر اقدامات اشاره کرد.
بر اساس این گزارش، این روزها مشهد مقدس حال و هوایی دیگر دارد چون روزبه‌روز و ساعت به ساعت به میلاد با سعادت امام مهربانی، شاه خراسان، ولی نعمت ایرانیان، امام رضا (ع) نزدیک‌تر می‌شویم و در این ایام خادمان شهر بهشت کوشیده‌اند تا فضایی متفاوت را برای شهروندان و زائران فراهم آوردند که در این گزارش به خدمات فاخر شرکت بهره‌برداری قطار شهری مشهد اشاره شد، خدماتی که در واقع می‌توان امروز بوی معطر حرم رضوی را در ایستگاه‌های قطار شهری استشمام کرد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار