کد خبر: ۴۶۵۸۹
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۵ 12 June 2015
عباس مقتدایی گفت: حرفه خبرنگاری از مجموعه فعالیت‌هایی است که به جهات سخت و زیان آور بودن آن باید مورد توجه جدی دولت‌ها قرار بگیرد اینکه در مقطعی بر اثر شنیدن حرف‌های منطقی خبرنگاران آنها از سوی دولت بیمه شده‌اند نشان می‌دهد که حرف اصلی مبنی بر بیمه شدن آنها یک ضرورت بوده است.

وی ادامه داد: اینکه امروز دولت به هر بهانه‌ای افرادی را که در گذشته بیمه بودند بیمه آنها را قطع کند نوعی جفا به خبرنگارانی است که می‌خواهند در عرصه خبری و رسانه‌ای فعالیت کنند و حداقل حمایت از آنها باید در قالب بیمه شدن شکل بگیرد.

این عضو فراکسیون رسانه مجلس شورای اسلامی گفت: اینکه امروز به خبرنگاران فشار وارد شود و حقوق اولیه آنها نادیده گرفته شود با خط مشی اساسی نظام و قانون اساسی مغایرت دارد، آقای رئیس جمهور باید به فریاد خبرنگاران برسد، خبرنگاران نمی‌توانند در مورد خودشان گزارش و خبر تهیه کنند و این آقای رئیس جمهور و همکاران او در وزارت ارشاد هستند که باید دلمشغولی‌های خبرنگاران را برطرف کند.

مقتدایی اظهار داشت: به نظر بنده افرادی که در عرصه‌های سیاسی فعالیت می‌کنند همانگونه که در مقاطع مختلف از خبرنگاران برای طرح موضوعات خود و برای تهیه گزارش‌های مختلف کمک می‌گیرند امروز باید به کمک خبرنگاران بیایند و نباید خبرنگاران در جامعه احساس کنند که مورد بی توجهی قرار گرفته اند.

وی افزود: اولویت معاون مطبوعاتی وزیر و شخص وزیر ارشاد باید پیگیر موضوع بیمه خبرنگاران باشد نه اینکه در حذف بیمه خبرنگاران پیشقدم شوند، در هر صورت رسیدگی حداقلی که در گذشته برای خبرنگاران در نظر گرفته شده بود هم اکنون از دست رفته است و باید خبرنگاران مورد حمایت قرار بگیرند تا آزادانه و مطابق قانون مطبوعات و بر اساس قانون اساسی فعالیت‌های رسانه‌ای خود را انجام دهند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار