فرماندار کرمان
فرماندار کرمان با تاکید بر اینکه از آغاز استعفای مسئولان برای نام‌نویسی در انتخابات مجلس نظارت و رصد فرمانداری آغاز می‌گفت: فعالیت‌های انتخاباتی از ۲۸ خردادماه رصد شده و با هرگونه تخلف انتخاباتی زودهنگام برخورد می‌شود.
کد خبر: ۴۵۹۳۴
تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۸ 10 June 2015
منشور انتخاباتی استان کرمان، برنامه‌های ویژه گردشگری در کرمان، بحران بی‌آبی و مثلث اقتصادی استان از مهم ترین محورهای گفت‌وگو خبرنگار تسنیم با محمدعلی توحیدی فرماندار کرمان است.
 به تازگی منشور انتخاباتی استان کرمان تدوین و رونمایی شده است.آیا در این منشور وظیفه مشخصی برای فرمانداری در نظر گرفته شده است؟
توحیدی: قانون انتخابات مو به مو و نکته به نکته وظایف را تعریف و مشخص کرده است، تدوین این منشور یک کار ابتکاری برای همکاری و همیاری بیشتر در استان بود.
در این منشور بر بحث‌های اخلاقی تاکید شده است.منشور انتخاباتی استان کرمان نیز، وظیفه‌ای به کسی یا نهادی تحمیل نکرده است بلکه جنبه توصیه‌ای دارد.تمام سعی فرمانداری برگزاری انتخابات شفاف است چرا که وظیفه ما, اجرای قانون است.
نظارت‌ها برای برگزاری انتخابات به فرمانداری بر می‌گردد حتی یک همایشی که برگزار شود مجوز  و برقراری امنیت آن به فرمانداری واگذار می‌شود.
به برگزاری همایش‌ها اشاره کردید, هیچ محدودیت خاصی برای برگزاری همایش‌ها و حضور چهره‌ها در کرمان وجود دارد؟
توحیدی: اینکه شخص خاصی ممنوع باشد، خیر. محدودیتی برای سخنرانی و حضور چهره خاصی در همایش‌ وجود ندارد.
اما با توجه به فضای عمومی جامعه و مصلحت اندیشی‌ها طبیعی است مسئولان شهر این وظیفه را دارند که اگر موضوع و یا فردی را که احساس می‌کنند حضورش ممکن است مضرر باشد، مشخص و اعلام کنند.
تسنیم: از چه زمانی فرمانداری وارد فاز برخورد با تخلفات انتخاباتی می‌شود؟
توحیدی: هنوز مطلب معین و مشخصی دال بر تخلف انتخاباتی نداریم. عمدتا افراد فضاهایی ایجاد کرده و سنجش‌های انجام می‌دهند. اما هنوز نه ثبت نامی  صورت گرفته و نه داوطلبی مشخص شده است.
تا این زمان کسی نمی‌گوید به من رای دهید. آنچه  آهنگ انتخابات را جدی می‌کند، استعفاهای بعد از 28 خرداد است. از این تاریخ به بعد، بر افرادی که احتمال دهیم و همچنین کسانی که استعفا داده‌اند نظارت و رصد بیشتری خواهیم داشت. تا زمان شروع ثبت نام‌ها افرادی که از شش ماه قبل استعفا داده‌اند و مسئولیت را کنار گذاشته اند رصد می شوند.
درواقع از  28 خرداد رصدهای فرمانداری شروع می‌شود.البته همین الان نیز گزارش‌هایی به فرمانداری می‌رسد و فعالیت‌ها رصد می‌شود.
تسنیم: این گزارش‌ها قابلیت اجرایی هم دارند؟
توحیدی: با بعضی تبلیغات زود هنگام برابر قانون رسیدگی می‌شود و قطعا به عدم التزام به قانون که یکی از موارد آن تخلفات تبلیغات زود هنگام است, رسیدگی می‌شود و چه بسا همین تبلیغات زود هنگام صلاحیت افراد را سلب کند.
اگر کسی سیاه نمایی کند و وعده نامربوط  و یا وعده دور از ذهنی دهد فرمانداری با جدیت برخورد می‌کند.
تسنیم: با توجه به بحران آب در استان مهمترین کاری که باید در این شرایط انجام داد چیست تا بتوان این دوران را پشت سر گذاشت؟
توحیدی: خوشبختانه با همکاری و همراهی خوب مردم  تابستان گذشته مشکل بی‌آبی را پشت سر گذاشتیم. امیدواریم, امسال همانند سال قبل با مصرف بهینه این شرایط را پشت سر بگذاریم.
البته امسال به نسبت شرایط  بهتر از سال گذشته است. ما در سال گذشته 1800 لتر آب در ثانیه تزریق می‌کردیم که امسال تا 1900لیتر  توانسته‌ایم آب را تامین کنیم؛ البته استاندارد آن 2500 لیتر آب در ثانیه است و هنوز حدود 600 لیتر فاصله داریم.
شرایط کنونی می‌طلبد صرفه جویی و استفاده بهینه از آب داشته باشیم. تا زمانی که طرح انتقال آب از صفارود به کرمان اجرایی شود, این محدودیت‌ها را داریم. در حال حاضر بهترین راه صرفه جویی در مصرف آب است اگر صرفه جویی نباشد نمی توان از این مشکل عبور کرد.
تسنیم: امکان جیره بندی آب در تابستان امسال وجود دارد؟
توحیدی: اگر ما همراهی و همکاری مردم را نداشته باشیم این دغدغه وجود دارد. امسال هم چشم امیدمان به مردم است یعنی اگر مردم 10 تا 15 دصد صرفه جویی کنند و کم‎تر مصرف کنند این دغدغه برطرف می شود؛ اگر صرفه جویی نباشد قطعا راه دومی نمی‌ماند و مجبور به جیره بندی هستیم.
تسنیم: آیا مثلث اقتصادی استان می‌تواند به توسعه شهر کرمان کمک کند؟
توحیدی: هر فعالیت اقتصادی و عمرانی, توسعه و تبادل اقتصادی- صنعتی به همراه دارد. این‌ها همه مرتبط با هم است . از ابتدا نگاه استاندار تکیه بر اقتصاد مقاومتی بوده است. ایده مثلث توسعه اقتصادی نیز بر همین منوال است که بتواند از همه ظرفیت‌های بالقوه استفاده کند.
فولاد، پتروشیمی، عمران شهری وزیر ساخت‌های گردشگری همه حوزه فعالیت‌هایی است که رشد شهر را به همراه دارد و  به نظر ما تاکنون موفق عمل کرده است و حداقل 60 تا 70 درصد انتظارات را برآورده کرده است.
تسنیم: شما اخیراً تاکید کردید که در سال جاری تفاهم نامه جدید منعقد نشود و  تفاهم نامه‌های قبلی‌ اجرایی شود، بر این اساس برای رونق گردشگری کرمان قرار است چه اقداماتی انجام دهید ؟
توحیدی: کرمان به دلیل داشتن ابنیه تاریخی، کلکسیونی از جاذبه‌های گردشگری است. کرمان در صنایع دستی، محیط‌های طبیعی و جاذبه گردشگری حرف برای گفتن دارد. همه قابلیت‌های میراث  فرهنگی در استان کرمان مشاهده می‌شود.
برای اینکه این قابلیت‌ها به جایی برسد باید تلاش کرد. قرار است محور گردشگری برای شهرکرمان انتخاب کنیم که این محور‌ها جنبه اقامتگاهی هم داشته باشند. بعضی از کاروانسراها را به همان شکل کاروانسرایی‌ قدیمی محل اقامت می‌کنیم.
علاوه براین در محلات شهر کرمان، مکان‌هایی که قابلیت دارند شناسایی شده‌اند. در مناطقی مانند شهداد خانه‌های محلی اطراف شهداد را احیا می‌کنیم تا به عنوان جاذبه گردشگری و اقامتگاه توریست‌ها معرفی شوند.
امسال قرار است پل‌های متعددی با همکاری قرارگاه خاتم الانبیا در شهر کرمان ساخته شود، حطیه کاری شهرداری و فرمانداری مشخص شده است؟
توحیدی: فرمانداری فعالیت اجرایی مشخص انجام نمی‌دهد. فعالیت اجرایی را شهرداری انجام می‌دهد ما به عنوان نماینده دولت وظیفه هماهنگی داریم تا در انجام کارها تسریع شود و برای این طرح‌ها تا بخشی تامین اعتبار می‌کنیم، وظیفه ما کمک به شهرداری است.
 شهردار کرمان در نشستی از برخی موانع در اجرای طرح‌های عمرانی گلایه هایی مطرح کردند به خصوص در در ساخت پل جاده تهران.فرمانداری اقدامی برای حل این مشکلات و موانع انجام داده است؟
توحیدی: بله این موانع حل و فصل شده است. وظیفه استانداری و فرمانداری این است که این گونه مسائل را حل و فصل کنند.علی رغم وجود مشکلات در تقاطع جاده تهران  موانع حل شده است و کار در حال پیشرفت است و خوب پیش می‌رود.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار