نماینده مردم تهران در مجلس:
نماینده مردم تهران در مجلس گفت:در دو سال آخر مدیریت قبلی بسیاری از زیرساخت‌ها تخریب شد و ما در برخی از جهات عقب افتادیم که این سبب کندی سرعت در مدیریت فعلی شده است.
کد خبر: ۴۵۸۷
تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۹:۰۲ 13 February 2015

به گزارش تابناک، حجت‌الاسلام غلامرضا مصباحی‌مقدم در مراسم گرامیداشت پیروزی انقلاب اسلامی که در دانشگاه آزاد اسلامی مشهد برگزار شد، اظهار داشت: به لطف خدا ما وارد سی و هفتمین سال از انقلاب شدیم و بعد از قرن‌ها انتظار دین اسلام به جایگاه خودش در قالب حکومت اسلامی ما رسید.

وی ادامه داد: خیلی از افراد اعتقاد دارند که علم جای دین را می‌گیرد و بعد از دوره رنسانس دین به پایان رسیده است، اما شهید مطهری در آثار خود بی‌انتها بودن دین را در دنیا ثابت کرده، چراکه هیچ‌گاه دین با عقل و علم ناسازگاری ندارد و دین همواره راه نجات است.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: در فقه ما هرچه دین و شریعت بیان می‌کند با عقل و علم هم صدق می‌کند و نمونه بارز سازگاری دین با عقل و علم، جمهوری اسلامی بوده که امروزه جایگاه دین را ثابت کرده است.

مصباحی‌مقدم با اشاره به نبود توجه به دین قبل از انقلاب، تصریح کرد: قبل از انقلاب ما به دلیل نوعی تقلید از تمدن و فرهنگ بیگانه شاهد نزول جایگاه دین در جامعه بودیم و دین ما در آن زمان گرایش به مادی‌گرایی داشت.

سخنگوی جامعه روحانیت مبارز عنوان کرد: انقلاب اسلامی به برکت وجود مرد عرفان، دین، فقه، هنر و مردم یعنی امام راحل (ره) ملت ما را به توسعه و استقلال در تمام زمینه‌ها اقتصادی، فرهنگی، نظامی، سیاسی، علمی و صنعتی رسانده است و ملت ایران در دنیا اقتدار دارد.

این مسئول با تأکید بر قدرت پزشکی ایران، اضافه کرد: جوانان ما برای رسیدن به علم باید به کشور‌های دیگر می‌رفتند، اما امروزه ما سرآمد علم در منطقه به‌ ویژه در حوزه پزشکی هستیم و ایران امروزه توانایی تغییر در تمام معادلات جهانی را دارد و باید افتخار کرد به قدرتی که در این 36 سال پدید آمده است.

مصباحی‌مقدم تأکید کرد: ما در اثر خودباوری مهندسان و پزشکان ایرانی امروزه صاحب فناوری شده‌ایم و خیلی از افتخارآفرینان ما متولد پس از انقلاب اسلامی هستند که این موضوع نشان می‌دهد انقلاب اسلامی مربوط به دوره‌ای خاص نبوده است.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس تشریح کرد: ما متأسفانه به طور کامل باور به خود را هنوز به دست نیاورده‌ایم، باید در حوزه اقتصاد فلسفه خودمان را تبیین کنیم، اما متأسفانه در کشور به اندازه کافی فیلسوف و کارشناس اقتصاد نداریم و هنوز وابسته به پول نفت هستیم.

این نماینده مجلس با اشاره به ضعف بزرگ ایران برای وابستگی به نفت و استفاده غرب از این معضل برای اعمال فشار، توضیح داد: اگر ما از پول نفت بی‌نیاز می‌شدیم، غربی‌ها دیگر از این کمبود ما برای تحمیل فشار علیه کشور استفاده نمی‌کردند که این موضوع تبدیل به سلاحی شده که غرب در تمام زمینه‌ها به ما فشار بیاورد، به همین دلیل می‌توان بودجه سال آینده را بدون توجه به پول نفت ببندیم.

مصباحی مقدم متذکر شد: بودجه سال آینده 803 هزار میلیارد تومان است و دو سوم این بودجه برای شرکت‌های دولتی است و کمتر از یک سوم مربوط به بودجه‌ای است که دولت خودش را اداره می‌کند و رقم پیشنهادی برای بودجه عمومی 244 هزار میلیارد تومان است.

وی یادآور شد: 30 درصد از بودجه عمومی وابسته به نفت است، اما می‌شود از این بودجه خلاص شد، متأسفانه این بودجه براساس نفت 72 دلار است و از واقعیت و مبنای اصلی موجود دور است.

نماینده مردم تهران در مجلس ادامه داد: میانگین 92 دلار برای پول نفت در سال 93 تحقق یافته است، نباید مبنا را برای سال آینده 72 دلار قرار داده و واقع‌گرا باشیم و مبنا را سال آینده برای میانگین پول نفت 40 دلار قرار دهیم که این گونه بودجه عمومی به 40 هزار میلیارد تومان می‌رسد که در این صورت می‌توان از این حوزه صرفنظر کرد.

سخنگوی جامعه روحانیت مبارز بیان داشت: بعضی از سفر‌های خارجی مسئولان کشور کاملاً غیرضروری و بی‌فایده است که باید در بودجه عمومی صرف‌نظر شود؛ باید به اقتصاد مقاومتی توجه کرد و با توجه به بیانات مقام معظم رهبری در زمینه اقتصاد مقاومتی می‌شود به طور کلی از نفت بی‌نیاز شد.

این مسئول عنوان داشت: بودجه دانشگاه‌های دولتی چند برابر هزینه‌های دانشگاه‌های غیردولتی است و باید به بخش خصوصی توجه کرد و از ظرفیت فضا‌های خالی دانشگاه‌های دولتی که فقط هزینه دارد، استفاده کرد.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی ابراز داشت: خصوصی‌سازی بسیاری از مشکلات کشور را حل می‌کند، دولت باید در خصوصی‌سازی برای نتیجه بهینه هزینه کند، چراکه نبود خصوصی‌سازی مشکل اصلی ماست.

مصباحی‌مقدم اضافه کرد: خوشبختانه تورم توسط دولت متوقف شده، در دو سال آخر مدیریت قبلی بسیاری از زیرساخت‌ها تخریب شد و ما در برخی از جهات عقب افتادیم که این سبب کندی سرعت اقدامات در مدیریت فعلی شده است.

وی در پایان افزود: باید به سمت بومی‌سازی فرهنگ و اقتصاد برویم و از حق خود در دنیا دفاع کنیم و از هیچ فشاری برای قبول سخنان غرب نترسیم؛ اینکه از ما می‌خواهند در چند سال ما به انرژی هسته‌ای برسیم، کاملاً بی‌اساس است.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار