تابناک: مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان گفت: این استان به شرایط تنش آبی وارد شده است.
کد خبر: ۴۵۸۱۴
تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۸ 10 June 2015
به گزارش تابناک به نقل از ایرنا، هاشم امینی روز سه شنبه در همایشی با عنوان مدیریت منابع آب در محل شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان افزود: میانگین آب تجدید پذیر برای هر نفر در جهان هفت هزارو 600 مترمکعب است که این رقم در ایران هزار و 900 و برای استان اصفهان تنها هزار متر مکعب است.


وی با اشاره به اینکه آب مورد نیاز افزون بر سه میلیون و 500 هزار نفر در استان اصفهان بشکل مستقیم از تصفیه خانه بابا شیخعلی و رودخانه زاینده رود تامین می شود ، گفت: آب ساکنان 56 شهر و 300 روستا نیز از این سامانه تامین می شود و هم اکنون هیچ جایگزینی برای تصفیه خانه باباشیخعلی وجود ندارد.


امینی مهمترین معضل کمبود آب دراستان اصفهان را بخش شرب عنوان کرد و گفت: وضعیت منابع آب زیر زمینی استان مناسب نیست بگونه ای که از 178 حلقه چاه 69 حلقه آن خشک شده است.



در همایش مدیریت منابع آب گروهی از کارشناسان و مدیران بخش آب و آموزش های فنی و حرفه ای به موضوع توسعه آموزش برای بهره گیری بهینه از منابع آب پرداختند.


حوضه آبی زاینده رود که بزرگترین تامین کننده آب مورد نیاز بخش های شرب ، صنعت و کشاورزی استان اصفهان است در سال های اخیر با پدیده خشکسالی ادواری در کنار برداشت روز افزون و سوء مدیریت بهره برداری روبرو بوده است.


پیامد این مشکلات خشکی زاینده رود و تالاب بین المللی گاوخونی و در نهایت خطر نابودی گستره زیست بوم حوضه آبی بخش مرکزی ایران است.


مدیریت یکپارچه بر منابع و مصرف آب در حوضه زاینده به عنوان مهمترین رویکرد و راهکار اکنون مورد توجه دولت و مدیریت استان اصفهان قرار داد و همین امر موجب شده است تا زاینده احیا و با وجود تنگناهای فراوان از خشک شدن کامل آن جلوگیری شود.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار