تابناک: همزمان با هفتمین سالگرد شهادت سردار سرلشگر شهید حاج سیف‌الله حیدرپور مراسم تجدید میثاق با آرمان‌های آن شهید والامقام در گلستان شهدای شهرضا برگزار می‌شود.
کد خبر: ۴۵۷۵
تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۲:۴۵ 12 February 2015

به گزارش تابناک به نقل از فارس، سردار سرلشگر شهید سیف‌الله حیدرپور 25 اردیبهشت سال 1339 در شهرضا و در خانواده‌اى تدین و مذهبی متولد شد.

وی سال‌هاى تحصیلی در مقاطع مختلف را در شهرضا سپرى کرد و سال 1358 از دبیرستان شهید رجایى شهرضا در رشته ریاضى فیزیک فارغ‌التحصیل شد.

طی همان سال در آزمون دانشگاه‌هاى سراسرى کشور شرکت کرد و در رشته فیزیک دانشگاه اصفهان پذیرفته شد.

هنوز نخستین سال تحصیلی وی در دانشگاه به اتمام نرسیده بود که متجاوزان بعثى عراق خاک کشورمان را آماج حملات خود قرار دادند.

وی با لبیک به نداى امام خمینى (ره)، به عضویت سپاه درآمد و از سنگر علم به جبهه کردستان و سپس به سوى جبهه‌هاى نبرد حق علیه باطل شتافت و تا پایان هشت سال دفاع مقدس در آن عرصه حضوری مستمر، گسترده و فعال داشت.

سردار حیدرپور در دوران جنگ مسئولیت‌هایی از قبیل جانشینى فرماندهى تیپ 44 قمر بنى‌هاشم و فرماندهى تیپ سه لشکر 25 کربلا و فرماندهى تیپ 48 فتح را به عهده گرفت و در عملیات‌های فرمانده کل قوا، طریق‌القدس، چزابه، فتح‌المبین، رمضان، محرم، والفجر مقدماتى، والفجر4، خیبر، بدر، والفجر 8، کربلاى 5 و والفجر 10 در رده‌هاى مختلف از نیروى عادى تا فرماندهى تیپ و لشکر بر عهده داشت.

حضور در عرصه‌هایی همچون فرماندهى دانشکده علوم و فنون زرهی، فرماندهى لشکر سه ویژه شهدا سپاه و جانشینى فرماندهى قرارگاه مرکزى صاحب‌الزمان (عج) از مسئولیت‌های وی در دوران پس از جنگ تحمیلی به شمار می‌رود.

کسب عناوین و افتخاراتی از قبیل نشان فتح، سرتیپ دومی و سرتیپ تمامی به پاس رشادت‌های فراوان، از خود گذشتگى، ایثارگرى و نبوغ نظامى از سوی رهبر معظم انقلاب و عضویت در کمیته دکترین عملیات نیروى زمینى سپاه از دیگر افتخارات این شهید والامقام به شمار می‌رود.

از مهم‌ترین خصوصیات این سردار برجسته می‌توانیم به ترغیب همگان به حضور در جبهه‌های علمی و لزوم پیشبرد اهداف زیربنایی کشور اشاره کنیم تا جایی که همواره از دانشگاه به عنوان خانه دوم خود یاد می‌کرد و البته با وجود جراحت‌های شدید و مصدومیت‌های ناشی از دوران دفاع مقدس پس از دوران جنگ در کوتاه‌ترین زمان ممکن به عرصه دانشگاه وارد شد و با تحصیل در رشته‌های علوم سیاسی، مدیریت علوم دفاعی و در نهایت با تحصیل در مقطع دکترای رشته علوم استراتژیک به تحصیل و تدریس پرداخت.

حضور در عرصه‌های مختلف اجتماعی و لزوم دوری کردن از تجمل و زرق و برق‌های دنیوی از مهم‌ترین عواملی بود که زمینه گرایش اقشار مختلف جامعه و به خصوص جوانان را به شخصیت و منش والای وی مهیا کرده بود.

سرانجام این شهید والامقام پس از سال‌ها تحمل رنج و درد ناشی از صدمات و جراحت‌های ناشی از دوران دفاع مقدس و در حالی که تا آخرین لحظات حیات خود به پاسداری از ولایت فقیه و آرمان‌های انقلاب اسلامی مشغول بود در تاریخ 15 بهمن سال 86 به جمع یاران آسمانی‌اش پیوست.

هفتمین سالگرد شهادت سردار سرلشگر سیف‌الله حیدرپور امروز پنج‌شنبه 23 بهمن از ساعت 15 الی 17 بعد از ظهر در محل گلستان شهدای شهرضا برگزار می‌شود.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار