فرماندار آباده: مردم باید آثار مثبت پرداخت مالیات را در جامعه مشاهده کنند
کد خبر: ۴۵۵۷۴۰
تاریخ انتشار: ۱۷ تير ۱۳۹۶ - ۱۸:۳۸ 08 July 2017
تابناک فارس به نقل از ایرنا:محمدرضا زارع، به مناسبت هفته مالیات، شنبه در حاشیه بازدید از اداره امور مالیاتی شهرستان آباده در گفت و گو با ایرنا بیان کرد: با پرداخت به موقع مالیات، می توان از این درآمدها برای پیشرفت و توسعه مناطق شهری و روستایی استفاده کرد.
وی افزود: افزون بر این یکی از پایه های اصلی و اساسی تحقق سیاست های اقتصاد مقاومتی، اتکا به درآمدهای مالیاتی است از این رو یکی از مهمترین نیازهای کشور افزایش کارایی و توان نظام مالیاتی به عنوان مطلوب ترین شکل تامین مالی هزینه ها به شمار می آید.
زارع بیان کرد: شهروندان امروز بیش از هر زمان دیگری به آثار متعدد و مزایای پُر شمار پرداخت مالیات در آبادانی و عمران شهرها، روستاها و توسعه زیرساخت های شهری و همچنین پیشبرد اهداف دولت در حوزه های امنیت، بهداشت، آموزش و تامین مالی امور جاری بخش های مختلف آگاهی و اشراف دارند اما ضروری است در عمل نتایج پرداخت مالیات را نیز مشاهده کنند.
رئیس اداره امور مالیاتی شهرستان آباده نیز اظهار داشت: یک هزار و 459 مورد بخشودگی جرائم مالیاتی در سال 95 در اداره امور مالیاتی این شهرستان اعمال شد.
علی اصغر پناهی، با بیان اینکه 60 درصد از مودیان در این شهرستان از پرداخت مالیات معاف هستند و یا مالیاتی کمتر از 10میلیون ریال پرداخت می کنند، اظهار داشت: میزان معافیتی که در سال 95 به اشخاص حقوقی و حقیقی داده شده 670 میلیارد و 676 میلیون و 329 هزار ریال بود.
وی، با بیان اینکه اداره امور مالیاتی شهرستان آباده در خردادماه 96 در بخش اظهارنامه مالیاتی به چهار هزار و 791 مورد
پاسخگو بوده است، گفت: حدود 76 درصد از این مودیان از تبصره یک ماده 100 استفاده کرده اند.
از شانزدهم تا بیست و سوم تیرماه به عنوان هفته مالیات نامگذاری شده است. 
شهرستان آباده در فاصله 276کیلومتری شمال شیراز قرار دارد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار