رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان سرپل ذهاب گفت: منطقه «قراویز» در سرپلذهاب زیستگاه منحصر به فرد بیش از ۱۰۰۰ رأس آهوی ایرانی است.
کد خبر: ۴۵۴۸۶۶
تاریخ انتشار: ۱۶ تير ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۵ 07 July 2017
به گزارش خبرگزاری تابناک به نقل از مهر،شهرام مظفری‌زاده ، اظهار داشت: منطقه شکار و تیراندازی ممنوع «قراویز» بخشی از حوزه استحفاظی شهرستان سرپل ذهاب و زیستگاه آهوان ایرانی محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه منطقه قراویز زیستگاه بیش از ۱۰۰۰ رأس آهوی ایرانی است، افزود: این منطقه در واقع نقطه عطفی برای گردشگران و طبیعت دوستان است.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست سرپل ذهاب بیان کرد: محیط زیست این شهرستان در راستای فرهنگ سازی و ارتقاء اخلاق محیط زیست، ویژه برنامه طبیعت گردی و پاکسازی محیط زیست در منطقه شکار و تیراندازی ممنوع قراویز را برگزار کرد.

مظفری‌زاده اظهار کرد: این برنامه با شعار «ارتقاء فرهنگ زیست محیطی یک وظیفه همگانی» و با مشارکت هیئت کوهنوردی و سازمان‌های زیست محیطی و جمعی از مردم طبیعت دوست شهرستان سرپل ذهاب برگزار شد.

وی با اشاره به اینکه وجود زباله و بقایای آن در طبیعت موجب آسیب و تخریب محیط زیست می‌شود، افزود: کیسه‌های پلاستیکی همراه باد همه جا پخش شده و با بلعیده شدن به وسیله جانداران موجب مرگ آنها می‌شود.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار