تابناک: براساس آمارهای سازمان ملل، ایران رتبه اول مبارزه با مواد مخدر در جهان را داراست و بیش از 58 درصد هروئین جهان در کشور ما کشف می شود.
کد خبر: ۴۵۳۹۵۴
تاریخ انتشار: ۱۴ تير ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۱ 05 July 2017
تابناک اصفهان: قاچاق مواد مخدر به عنوان بزرگترین تجارت غیر قانونی دنیا بعد از قاچاق اسلحه است و  آمارها حاکی از آن است که در آمد روزانه قاچاقچیان و کارتل های بزرگ مواد مخدر 20 میلیارد تومان است.
 
رئیس پلیس استان اصفهان با بیان اینکه پاکستان وافغانستان به عنوان بزرگترین تولید کنندگان مواد مخدر جهان در همسایگی جمهوری اسلامی ایران قرار دارد، گفت: مواد مخدر صنعتی از غرب و مواد مخدر سنتی از شرق بلای جوانان ما شده و در راه مبارزه با این هجمه بزرگ استکبار نیازمند تلاش همه جانبه از سوی آحادمردم، گروه ها و دستگاه ها هستیم.
 
وی با اشاره به امحا 20 تن مواد مخدر کشف شده توسط پنج استان اصفهان، یزد، چهار محال و بختیاری، لرستان و مرکزی گفت: 50 درصد این کشفیات مربوط به استان اصفهان است.
 
فرمانده انتظامی استان از سه رویکرد این فرماندهی در زمینه مبارزه با مواد مخدر خبر داد و گفت: در سال 96 سه موضوع مقابله با سرشبکه ها و سر پنجه های قاچاق و توزیع مواد مخدر، جمع آوری معتادان متجاهر و مقابله با توزیع کننده خرد مواد مخدر با جدیت دنبال می شود تا زمینه آرامش بیشتر برای مردم استان فراهم شود.
 
براساس اعلام مدیرکل بهزیستی استان اصفهان در این استان حدود 96 هزار معتاد وجود دارد و اگر هر فرد معتاد دارای خانواده ای چهار نفری باشد 384 هزار نفر بطور مستقیم با تبعات اعتیاد و مصرف مواد مخدر و روانگردان درگیر هستند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار