خطیب سرشناس تهران با بیان اینکه خوش‌رفتاری، دعا و طلب مغفرت از حقوق پدر و مادر است، گفت: خانواده نقشی مهم در کاهش آسیب‌های اجتماعی دارد.
کد خبر: ۴۵۳۰۳۵
تاریخ انتشار: ۱۳ تير ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۵ 04 July 2017
حجت‌الاسلام‌والمسلمین ابراهیم بهاری درباره حقوق والدین از دیدگاه قرآن کریم اظهار کرد: ادای حق پدر و مادر بسیار سخت است.
 
وی ادامه داد: حضرت محمدمصطفی، پیامبر گرامی اسلام (ص) در جواب به فردی که پرسید حق والدین را چطور می‌توان ادا کرد، فرمودند «هرگز نخواهی توانست، اگر فرزند به تعداد ریگ‌های بیابان و قطرات باران در جهان در ادای حق مادر بکوشد، معادل روزی است که مادر فرزندش را در شکمش حمل می‌کرد، نمی‌شود».
 
بهاری با تأکید بر اینکه هر چه انسان در دوران پیری در حق مادر بکوشد مادر بیش از آن در دوران کودکی برای فرزند انجام داده است، تصریح کرد: مادر در تمامی مراحل زندگی فرزند برایش زحمت کشیده است.
 
وی در تشریح حقوق پدر و مادر با اشاره به اینکه خوش‌رفتاری، دعا و طلب مغفرت از حقوق پدر و مادر است، اضافه کرد: یکی از حقوق والدین، دعاست.
 
امام جماعت مسجدالأقصی خیابان مولوی تهران با اشاره به اینکه آیت‌الله جوادی‌آملی می‌گوید «پدر و مادر باید به تربیت فرزند توجه داشته باشند، هر چه قدر فرزندان را خوب تربیت کنند همان اندازه نسبت به فرزندانشان حق دارند» و با بیان اینکه خانواده از ارکان مهم جامعه است، اظهار کرد: خانواده نقش مهمی در کاهش آسیب‌های اجتماعی دارد و با تربیت درست فرزندان، آسیب‌ها از بین می‌رود.
منبع: فارس
برچسب ها: آسیب اجتماعی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار