شهردار مشهد دیروز در نقش مدعی العموم ظاهر شد و برخی نقدها را مطرح و مطالبه کرد؛ از انتقاد قدیمی به مکان فرودگاه هاشمی نژاد و شکوه از آلودگی بصری و صوتی و هوای آلوده تا گلایه از تکریم مصنوعی کارگران
کد خبر: ۴۵۲۵۹
تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۱۲ 09 June 2015
به گزارش تابناک خراسان رضوی، سیدصولت مرتضوی ، در جمع مدیران معاونت خدمات و محیط زیست شهرداری مشهد که با حضور مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی برگزار شد با انتقاد از بی‌توجهی به آلودگی صوتی ایجاد شده است در شهر به‌دلیل تردد مداوم هواپیماها اظهار تاسف کرد: مسیر تردد هواپیماها دقیقاً از وسط شهر بوده و صدای گوش‌خراش آن‌ها از بولوار فرودگاه تا میدان آزادی شنیده می‌شود.
شهردار مشهد خواستار شد: جابه‌جایی فرودگاه بین‌المللی شهیدهاشمی‌نژاد باید به‌عنوان یک مطالبه عمومی توسط مردم و رسانه‌ها تا حصول نتیجه دنبال شود.
وی افزود: این سروصداها اعصاب شهروندان مشهدی را به هم ریخته و آسایش مردم را سلب کرده است و باید هرچه سریع‌تر برای جابه‌جایی فرودگاه بین‌المللی مشهد تصمیم‌گیری شود.
شهردار مشهد در ادامه به موضوع آلودگی‌های زیست محیطی در شهر اشاره و اظهار کرد: آلودگی هوا به یکی از معضلات اصلی کلان‌شهرها تبدیل شده و باید به‌منظور کاهش آلودگی هوا همکاری مستمری بین مدیران حوزه حمل‌ونقل شهرداری مشهد، مدیران سازمان حفاظت محیط زیست مشهد و مسئولان پلیس راهور به وجود آید.
مرتضوی تصریح کرد: آلودگی در شهر به هوا محدود نمی‌شود و آلودگی صوتی و بصری در شهر نیز باید مورد توجه جدی قرار گیرد.
وی همچنین گفت: یکی از مشکلات مشهد نصب تابلوهای تبلیغاتی در مناطق مختلف است و استفاده بی‌ضابطه از این تابلوها باعث آشفتگی بصری در شهر و گلایه شهروندان شده و هرچه زودتر باید با تدوین ضوابط فضای شهر سروسامان گیرد.
مرتضوی گفت: علی‌رغم اینکه برخی پل‌های عابر پیاده در شهر با هزینه‌های زیاد به پله برقی و آسانسور مجهز شده‌اند؛ اما شاهدیم در برخی مواقع به‌دلیل عدم سرویس‌دهی یا خرابی تجهیزات، امکان ارائه خدمات به شهروندان وجود ندارد که باید با مدیریت صحیح مردم را برای استفاده از پل‌های عابر پیاده تشویق کرد. کاشت گونه‌های مناسب در معابر
وی با تاکید بر لزوم انتخاب گونه‌های گیاهی مناسب برای استفاده در معابر شهر گفت: درختانی که در معابر شهر کاشته می‌شوند باید از گونه‌های مقاوم، زیبا باشند تا بتوانیم سال‌های متمادی در فضای سبز شهر از آن‌ها استفاده کنیم.
شهردار مشهد تاکید کرد: استفاده بهینه از منابع آبی یکی از موضوعات مهم در حوزه فضای سبز است به همین دلیل طرح جداسازی آب خام از آب شرب باید با سرعت بیشتری پیگیری شود تا دیگر شاهد استفاده از آب بهداشتی در آبیاری فضای سبز شهر نباشیم.
مرتضوی آنگونه که روزنامه شهرداری مشهد منعکس کرد همچنین با اشاره به ادعای مالکیت بوستان‌های شهر توسط برخی افراد گفت: اینکه عده‌ای ادعا می‌کنند زمین برخی بوستان‌های شهر متعلق به آنان است به‌دلیل مستندسازی‌نکردن اسناد و مدارک است و باید مدیران سازمان پارک‌ها در جمع‌آوری و نگهداری اسناد فضای سبز شهرداری دقت کنند.
مرتضوی تاکید کرد: کارگران فعال در حوزه خدمات شهری جزو نیروهای خدوم و زحمتکش شهرداری هستند که باید به مشکلات آن‌ها رسیدگی شود.
وی افزود: تکریم کارگران از سوی مدیران نباید مصنوعی باشد؛ بلکه مدیران بخش‌های مختلف در شهرداری مشهد باید از صمیم قلب به کارگران اعتقاد داشته باشند که اگر این مهم رخ دهد برکت در کار و زندگی چند برابر خواهد شد.
لازم به ذکر است طبق برنامه های فرادستی نظام و بر مبنای الگوهای جهانی « مدیریت محوری شهری » اقتضا دارد تا شهردار مدیر شهر محسوب شده و مطالبه از دستگاه های خدمت رسان دیگر نیز جنبه ای رسمی و قانونی‌تر یافته و محقق شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار