رئیس صنعت، معدن و تجارت ملایر بابیان اینکه در سال گذشته مشکلات ۴۵ واحد صنعتی، تولیدی ملایر در ستاد تسهیل استان بررسی شد، تصریح کرد: تاکنون تعداد ۱۱۴ واحد صنعتی در سامانه رونق تسهیل ثبت‌نام کرده‌اند که از این تعداد ۸۷ واحد مورد تأیید کارگروه قرارگرفته و تعداد ۲۷ واحد صنعتی توانسته‌اند از این تسهیلات برخوردار شوند.
کد خبر: ۴۵۰۳۱۴
تاریخ انتشار: ۰۹ تير ۱۳۹۶ - ۱۸:۰۰ 30 June 2017
رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت ملایر با اشاره به اینکه بازگشایی مجدد شرکت ذوب‌‌آهن آلیاژی ملایر زمینه اشتغال ۵۰۰ نفر در شهرستان را فراهم کرد، گفت: این واحد صنعتی ظرفیتی مهم در توسعه و رونق اقتصادی ملایر و استان محسوب می‌شود.

به گزارش تسنیم؛ داریوش صفاری اظهار داشت: بازگشایی ذوب آهن ملایر به چرخه تولید علاوه بر ایجاد زمینه اشتغال برای 500 نفر، آغار فعالیت شرکت نورد نیز زمینه 300 تا 400 نفر را فراهم می‌کند.

وی با اشاره به اینکه بازگشایی مجدد شرکت ذوب‌آهن آلیاژی ملایر تحقق شعار تولید و اشتغال به تعبیر واقعی در شهرستان است، گفت: شرکت ذوب آهن آلیاژی ملایر از جمله واحد‌هایی است که مشکلات آنها از طریق ستاد تسهیل استان حل شده و پس‌ از 3 سال تعطیلی با پیگیری مصوبات ستاد تسهیل مجدد خط نورد آن راه‌اندازی و به چرخه تولید بازگشت.

صفاری گفت: این شرکت می‌تواند سالیانه 150 هزار تن میلگرد تولید و به بازر‌های مصرف و صادر کند.

رئیس صنعت، معدن و تجارت ملایر با بیان اینکه در سال گذشته مشکلات 45 واحد صنعتی، تولیدی ملایر در ستاد تسهیل استان بررسی شد، تصریح کرد: تا‌کنون تعداد 114 واحد صنعتی در سامانه رونق تسهیل ثبت نام کرده‌اند که از این تعداد 87 واحد مورد تایید کارگروه قرار گرفته و تعداد 27 واحد صنعتی توانسته‌اند از این تسهیلات برخوردار شوند .

صفاری عمده مشکلات واحد‌های صنعتی مذکور را کمبود نقدینگی، رکود بازار مصرف ، معوقات بانکی، بدهی به شرکت‌‌های خدمات رسان و قدیمی بودن تکنولوژی این واحدهاست که تاکنون مشکلات 45 واحد صنعتی شهرستان ملایر در ستاد تسهیل تولید استان مطرح شده و برای رفع مشکلات آنها 107 مصوبه اخذ که از این تعداد 38 مصوبه اجرا و مابقی در دست اجرا و پیگیری است .

وی بیان کرد: تعداد 114 واحد صنعتی شهرستان با مبلغ 177 میلیارد و 220 میلیون تومان به ستاد تسهیل تولید استان معرفی شده که تاکنون از این مبلغ 21 میلیارد تومان دریافت شده و مابقی در حال انجام امور اداری و تکمیل پرونده می‌باشد.

صفاری تصریح کرد: همچنین در راستای ساماندهی معادن شرکت فروسیلیس پارس غرب با تولیدی معادل 12 هزار تن در سال با اشتغال مستقیم 170 نفر در حال فعالیت است

صفاری افزود: همچنین در کنار این شرکت واحد دیگری بنام آذرخش غرب با پیشرفت فیزیکی 70 درصد در حال ساخت و ساز و راه اندازی است که در صورت بهره‌برداری می‌تواند زمینه اشتغال ‌‌‌‌‌‌100 نفر نیروی کار مستقیم را فراهم کند.

وی افزود: با پیگیری‌های انجام شده و پیگیری مصوبات ستاد تسهیل استان تا کنون مشکلات واحد‌های بزرگی چون شرکت کیان کرد، کیان وینسا ، شرکت آرد ملایر و معادن سرمک رفع شده و به چرخه تولید بازگشته‌اند.

رئیس صنعت، معدن و تجارت ملایر بیان کرد: باحمایت جدی دولت و تلاش نمایندگان و مسئولان شهرستانی و ورد جدی بخش خصوص در آینده‌ای نه چندان دور شاهد شکوفایی و رونق بخش صنعت ملایر خواهیم بود.

صفاری در ادامه با اشاره به وضعیت خوب ملایر در زمینه وجود معادنی چون سلیس، آندلوزیت، فلدسپات، لاشه‌آهنی و گفت: در حال حاضر بیش از 40 معدن فعال در ملایر فعالیت دارد.

وی با اشاره به اینکه هم اکنون 65 درصد از ذخایر سیلیس استان در شهرستان ملایر وجود دارد گفت: بیش از 300 نفر به طور مستقیم در معادن سیلیس‌کوبی ملایر فعالیت دارند.

رئیس صنعت، معدن و تجارت ملایر با اشاره به اینکه ظرفیت تولید سالانه واحد‌های سیلیس‌کوبی ازندریان 256 هزارو 860 تن می‌باشد افزود: در حال حاضر بیش از 100 نفر نیروی فعال در شرکت فرو سیلیس غرب در حال فعالیت هستند.

وی شرکت کیان کرد را از دیگر صنایع بازگشته به چرخه تولید شهرستان برشمرد و افزود: مشکل یوزانت (خرید نسیه) این واحد صنعتی مرتفع شده‌ و طرح توسعه و تجهیز این واحد در آینده انجام می‌شود.

صفاری با اشاره به اینکه این واحد صنعتی قابلیت ظرفیت 5 هزارتن نخ‌کرود(نخ تایر) در سال را دارد گفت: ظرفیت این واحد هم‌اکنون 2 هزار و 500 تن در سال است و تعداد 200 نفر اشتغالزایی دارد.

رئیس صنعت، معدن و تجارت ملایر در ادامه از رفع مشکلات معدن سرمک ملایر خبر داد و افزود: فاز اول این معدن شامل کارخانه تغلیظ سرب و روی می‌باشد که ظرفیت اسمی این واحد در سال 36 هزار تن بوده و در حال حاضر 80 نفر مشغول فعالیت هستند.

صفاری افزود: فاز دوم این واحد صنعتی که معدن است برای 21 سال آینده ذخیره اسخراج آهن و سرب دارد.

وی تامین سرمایه در گردش را از عمده مشکلات این واحد صنعتی دانست و افزود: با معرفی این واحد به ستاد تسهیل استان مشکلات مرتفع شده و در حال حاضر 200 نفر در این واحد مشغول فعالیت هستند.

رئیس صنعت، معدن و تجارت ملایر افزود: سنگ اهن استخراج شده از معدن سرمک ملایر برای تولید سیمان به کارخانه‌‌های داخل و خارج از کشور صادر ‌می‌شود.

صفاری با بیان اینکه شهرستان ملایر به‌عنوان دومین شهرستان استان همدان دارای 7 شهرک و ناحیه صنعتی به مساحت 385 هکتار می‌باشد، گفت: با توجه به قابلیت‌ها و پتانسیل‌های موجود در حال حاضر 221 واحد صنعتی دارای پروانه بهره‌برداری معتبر در ملایر وجود دارد‌.

وی افزود: واحد‌های صنعتی شهرستان ملایر در 15 گروه صنعتی مشغول به فعالیت هستن و عمده فعالیت‌های صنعتی ملایر در گروه‌های صنعتی کانی غیر فلزی و صنایع غذایی است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار