همایش قدردانی از بانوان برگزیده مدیریت مصرف برق استان یزد با حضور یکهزار و 500 یانوی خوش حساب و صرفه جو در بخش برق برگزار شد.
کد خبر: ۴۴۹۰۵
تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۰ 08 June 2015
به گزارش تابناک یزد،کارشناس مدیریت مصرف شرکت تولید و انتقال برق (توانیر) در این همایش گفت: پس از بخش صنعت، بیشترین مصرف برق در کشور مربوط به بخش خانگی است.
فاطمه شعبانی صدر افزود: سهم مصرف مشترکین خانگی در سال گذشته 32.2 درصد بود که نسبت به سال قبل از آن شش دهم درصد افزایش داشته است.
وی سهم مصرف مشترکین بخش صنعت در سال گذشته را 34.1 درصد عنوان و اظهار کرد: سیاست قطعی موردی برق در بخش های صنعت و تجارت وجود دارد اما این سیاست در بخش خانگی اعمال نمی شود مگر آنکه به عنوان آخرین گزینه انتخاب شود.
کارشناس مدیریت مصرف شرکت تولید و انتقال برق خاطرنشان کرد: رفاه مردم در زمره اولویت های وزارت نیرو است که امیدواریم با فرهنگ سازی بتوانیم مصرف برق را در بخش خانگی کاهش دهیم.
شعبانی صدر اضافه کرد: الگوی مصرف در کشور های توسعه یافته بر مبنای تصمیم و انتخاب آگاهانه انجام می شود که این امر ریشه در فرهنگ خانواده دارد.
وی در تعریف الگوی مصرف اظهار کرد : الگوی مصرف عبارت است از چاچوب مصرفی که اغلب افراد جامعه در هنگام مصرف از آن پیروی کرده و شیوه مصرف خود را بر اساس آن منطبق سازند.
شعبانی ، عامل اساسی در تعیین نوع و میزان مصرف را سبک زندگی افراد برشمرد و گفت: ما باید پاره ای از نگرش های مردم را به سبک زندگی برای پرهیز از اسراف تغییر دهیم که اولین مجری در این بخش خانواده است.
کارشناس مدیریت مصرف شرکت تولید و انتقال برق افزود: متولیان اصلاح الگوی مصرف در جامعه ار یک فرد تا کل جامعه را در بر می گیرد و بانوان در فرهنگ سازی الگوی مصرف نقش مهمی دارند.
مدیر عامل شرکت توزیع برق استان یزد هم با بیان اینکه مدیریت مصرف از ارکان اقتصاد مقاومتی است ،گفت: زنان به عنوان همسر و مادر و مدیر برنامه ریزی اقتصادی خانواده نقش مهمی در چگونگی مصرف انرژی ها دارند.
محمد رضا صحتی افزود: بهره گیری از شیوه های درست انرژی برق در بخش خانگی می تواند حدود 40 درصد در مصرف خانگی و 30 درصد اوج بار این بخش را کاهش دهد.
به گزارش ایرنا،در این همایش که با هدف آشنایی با مدیریت اقتصادی بانوان در منزل و نقش نظارتی آنان در مدیریت مصرف برق برگزار شد ؛ یکهزار و 500 نفر از مشترکین خوش حساب ، صرفه جو و مشترکینی که قبوض خود را بصورت الکترونیکی پرداخت کرده بودند حضور داشتند.
در این مراسم از 300 بانوی برگزیده مدیریت مصرف برق قدردانی شد.
استان یزد با یک میلیون و 58هزار نفر جمعیت بیش از 570 هزار مشترک برق دارد./م
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار