کد خبر: ۴۴۵۸۴
تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۹:۳۱ 07 June 2015
معاون بهره‌برداری آب و فاضلاب استان البرز گفت: اصلاح 16 کیلومتر شبکه فرسوده آب در البرز در دستور کار است.

قاسم صالحی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرج اظهار داشت: یکی از مهمترین برنامه‌ها و اولویت‌های این سازمان به انجام برنامه‌هایی به منظور کاهش مصرف آب است.

وی ادامه داد: در این راستا در سال جاری اصلاح 16 کیلومتر شبکه فرسوده آب در البرز و اصلاح و 5 هزارو 730 رشته انشعاب در دستور کار است.

این مسئول تأکید کرد: برای مواجه نشدن با تنش‌های کم آبی برنامه‌ها و طرح‌هایی تدوین شده است که در زمان تعیین شده تمامی این طرح و برنامه‌ها به مرحله اجرا گذاشته خواهد شد.

صالحی در ادامه سخنان خود به تشکیل کمیته پایش برای کاهش مصرف آب اشاره کرد و افزود: در این کمیته برنامه‌هایی شامل 250 کیلومتر نشت‌یابی شبکه و 33 هزار انشعاب اجرایی خواهد شد که در مجموع حدود 30 لیتر در ثانیه از هدر روی آب جلوگیری می‌شود.

وی وجود انشعاب‌های غیرمجاز را عاملی مهم، در افزایش میزان مصرف آب عنوان کرد و گفت: در سال جاری 2 هزار و 840 رشته از این انشعاب‌ها را شناسایی و به مجاز تبدیل خواهیم کرد.

به گفته این مسئول در این خصوص 60 دستگاه کنتور نیز بر روی انشعاب‌های فضای سبز شهرداری که تاکنون میزان مصرفشان مشخص نبوده است، نصب خواهد شد.

صالحی شناسایی و مرئی‌سازی یک‌هزار و 588 مورد شیرآلات، تعویض 406 مورد شیرآلات فرسوده، تعویض 20هزار دستگاه کنتور خراب، انجام 2 هزار مورد تست خوشه‌ای کنتورها، نصب 14 دستگاه کنتور در محل‌های ورودی آب به شبکه، نصب 51 دستگاه کنتور بر روی منابع تولید آب و  تعمیر90 دستگاه کنتور منابع تولید آب و... را از دیگر برنامه‌های این سازمان در راستای کاهش مصرف آب عنوان کرد.
وی ضمن هشدار و اخطار به مشترکان پر مصرف گفت: عمومیت دادن به استفاده از لوازم کاهنده، ارائه برنامه به شهرداری برای کاشت گیاهان نیازمند آب کم، تشکیل و راه‌اندازی مروجین مصرف بهینه آب، برگزاری برنامه‌های فرهنگی و مسابقات دانش‌آموزی در مورد صرفه‌جویی، و سخنرانی مدیران در نماز جمعه از جمله برنامه‌های فرهنگی سازمان آبفای استان البرز در راستای کاهش مصرف آب است.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار