برای بیمه تامین اجتماعی شامل بازنشستگی، مستمری فوت و ازکارافتادگی باید 18 درصد حقوق به‌عنوان حق‌بیمه پرداخت شود.
کد خبر: ۴۴۳۰۳۰
تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۶ - ۲۰:۰۳ 17 June 2017
به گزارش تابناک : کاربری در صفحه مشکلات مردم نوشته است: مدرک کارشناسی یکی از رشته‌های علوم پزشکی را  دارم و 30‌ساله‌ام. ولی هنوز سر کار نرفته‌ام و بیمه نیستم. می‌خواهم تا زمانی که سر کار بروم سابقه بیمه داشته باشم. از چه بیمه‌ای باید استفاده کنم؟

 در این باره روابط عمومی سازمان تامین اجتماعی پاسخ داد: می‌توانید خود را بیمه صاحبان حرف و مشاغل آزاد کنید. نحوه اقدام نیز به این شکل است که به شعبه محل زندگی خود مراجعه کنید و بیمه مذکور را درخواست دهید. شعبه در ابتدا شما را برای معاینه پزشکی به مراکز مربوطه معرفی می‌کند و سپس با تعیین حقوق و دستمزد مبنای کسر حق‌بیمه، که از حداقل حقوق سال جاری کمتر نباشد، قرارداد بیمه را منعقد می‌کند.

 شرایط و ضوابط بیمه مشاغل آزاد در فرم و قراردادی که باید امضا شود درج‌ شده است. در زمینه مواردی که در قرارداد ذکر نشده قواعد و مقررات عام قانون تامین‌اجتماعی بر آن حاکم خواهد بود. در بیمه مشاغل آزاد می‌توانید خدمات بیمه را انتخاب کنید؛ شامل بازنشستگی و فوت بعد از بازنشستگی 12 درصد، بازنشستگی و فوت قبل و بعد از بازنشستگی 14 درصد و بازنشستگی، فوت و ازکارافتادگی 18 درصد. در بیمه مشاغل آزاد حق‌بیمه درمان به صورت سرانه دریافت می‌شود. پذیرش تعهد بازنشستگی برای انعقاد قرارداد الزامی است و در پذیرش دیگر موارد آزاد هستید. به‌طور مثال اگر بخواهید فقط بابت بازنشستگی بیمه شوید 12 درصد دستمزد اعلامی را باید به‌عنوان حق‌بیمه پرداخت کنید. اگر حداقل حقوق را به‌عنوان دستمزد انتخاب کنید حق‌بیمه قابل‌پرداخت در سال 96 ماهانه 111 هزار تومان خواهد بود و اگر بخواهید بیمه کامل بشوید شامل بازنشستگی، مستمری فوت و ازکارافتادگی باید 18 درصد حقوق مذکور را به‌عنوان حق‌بیمه پرداخت کنید، در این حالت حق‌بیمه ماهانه شما 155 هزار تومان خواهد بود.





منبع : خبرآنلاین 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار