بدون شک بازیکنان تنومند ازبکستان ، نیم نگاهی به گرفتن ضربات ایستگاهی نیز داشته باشند تا شاید بتوانند از این طریق قفل دروازه بیرانوند را بگشایند .
کد خبر: ۴۴۰۱۱۹
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۳۹۶ - ۲۰:۱۲ 12 June 2017
آنچه که در زیر آورده شده است یادداشت ارسالی مخاطبان تابناک کهگیلویه و بویراحمد است و این سایت محتوای آن را تایید یا تکذیب نمی کند. شما هم می توانید نظر خود را در تایید یا تکذیب این مطلب بیان کنید.
 امشب ضدحملات کیروش کارساز خواهد بود یا قدرت بدنی ازبکها ؟
همانگونه که تمامی خوانندگان محترم نیز مطلعند ، امشب و راس ساعت 21:15 به وقت تهران ، تیم ملی فوتبال کشورمان در هشتمین ایستگاه از رقابت های انتخابی جام جهانی 2018 روسیه به مصاف ازبکستان خواهد رفت . ازبکها که طی چند سال اخیر همچون کره جنوبی موی دماغ ایران جهت صعود به جام جهانی شده اند ، برای ما خوش یمن نیز بوده اند .
به جرات می توان گفت که این مسابقه ، برای دو تیم خصوصا برای شاگردان ساموئل بابایان ارمنی بسیار حیاتی است . اگر ازبکستان با کسب 3 امتیاز این مسابقه 15 امتیازی شده و کره 13 امتیازی نیز با پیروزی مقابل قطر 16 امتیازی شود ، جنتلمن پرتغالی خطر را بیخ گوش خویش احساس خواهد نمود . (( لذا به احتمال فراوان مالکیت توپ را به ازبکستان داده و با پرسی فریبنده از یک سوم میانی ، این اجازه را به حریف بدهد که تا پشت یک سوم دفاعی ایران پیشروی نماید )) . امشب به احتمال فراوان یک سوم دفاعی ایران بسیار نفوذ ناپذیرتر از گذشته بوده و هدف کیروش از دادن مجوز نفوذ به فضای یک سوم میانی بسمت یک سوم دفاعیمان توسط میهمان ، دام و تله ای خطرناک برای این تیم خواهد تا با تکیه بر تجربه و خلاقیت دژاگه ، سرعت و جوانی آزمون ، پاس های بی نقص حاج صفی و رضاییان ، فرصت طلبی طارمی و جهانبخش آماده و طراحی حملات همراه با سرعت انتقال بالا از فاز دفاعی به فاز حمله ، ازبکستان را با ششمین باخت طی چند سال اخیر بدرقه نماید . به احتمال زیاد این بازی تماما فیزیکی با کارت هایی رنگی برای هر دو تیم همراه خواهد بود . از طرفی با توجه به خستگی مفرط بازیکنان ( ناشی از اتمام لیگ های کشور های مختلف ) و همچنین بازی پرفشار امشب ، امکان مصدومیت برای بازیکنان دو تیم دور از دسترس نخواهد بود . لذا شاگردان کیروش میبایست بسیار مراقب باشند .اگر تیم ایران می خواهد برنده این دیدار باشد ، میبایست روی ضدحملات برق آسایی که از کناره ها بسمت فضای پشت دفاع جلو کشیده حریف طراحی می شوند حساب ویژه ای باز نموده و قدر تک موقعیت ها را به خوبی بداند .
بدون شک بازیکنان تنومند ازبکستان (( بعلت جهنمی سوزان به اسم یک سوم دفاعی ایران و به دلیل آنکه ریزنقش و سرعتی نبوده و قادر نخواهند بود با سرعت دادن به بازی از کناره ها راهی به سمت عمق دفاع و متعاقبا دروازه بیابند ، سعی خواهند نمود با استفاده از قدرت بدنی خویش ، تلاش در جهت حمل توپ و نفوذ به این دیواره نفوذ ناپذیر و متقاعد نمودن بازیکنان ایران به ارتکاب خطاهای احتمالی )) ، نیم نگاهی به گرفتن ضربات ایستگاهی نیز داشته باشند تا شاید بتوانند از این طریق قفل دروازه بیرانوند را بگشایند .
اگر کیروش در این مسابقه فکری بحال تجربه سرور جباروف ، فوزیل موسایف ، ایگور سرگیف و الساندر لوبانف نکند ، ممکن است با توجه به برد احتمالی کره نتواند از همین امشب بلیط جام جهانی 2018 روسیه را موقع خواب زیر بالشت خویش گزارده و مجبور شود تا بازی بعدی بدنبال بلیط چارتری یا کنسلی انتظار بکشد .
به هر حال ازبکستانی ها بیش از ایران نیاز به پیروزی داشته تا ضمن انتقام شکست های سال های اخیر و دور رفت ، به رویای دیرینه خویش که همان حضور در جام جهانی است نزدیکتر شوند . البته این نکته را کیروش زیرک بخوبی میداند و قطعا همین مساله را به پاشنه ی آشیل و باتلاقی لزج برای آنان بدل خواهد نمود .

نویسنده...محسن بابادی...آنالیزور و تحلیلگر فوتبال ایران
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار