رئیس اداره عمران و بهسازی شهری اداره کل راه و شهرسازی استان خراسان جنوبی گفت: هزار و ۸۳۰ هکتار بافت فرسوده مصوب در خراسان جنوبی شناسایی شده است.
کد خبر: ۴۳۹۶۴۱
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۴ 12 June 2017
جلالیان پور عصر امروز در بازدید از بافت شهری بیرجند اظهار داشت: باید بسترهای لازم برای نوسازی بافت های فرسوده استان فراهم شود.

وی با بیان این که شهرهای بیرجند ، فردوس، بشرویه، سرایان، خوسف و نهبندان دارای بافت فرسوده مصوب است گفت: برای بهسازی و مرمت محدوده های این بافت های فرسوده ستادهای بازآفرینی تشکیل شده است تا متناسب با برنامه های تدوین شده نسبت به احیای این محدوده ها اقدام شود.

رئیس اداره عمران و بهسازی شهری اداره کل راه و شهرسازی استان خراسان جنوبی اظهار داشت: شهرهایی مثل حاجی آباد و طبس  بعد از زلزله های رخ داده   به طور کامل بازسازی شده است و دارای بافت فرسوده نیست.

جلالیان پور به تشکیل ستادهای بازآفرینی در شهرهای دارای طرح مصوب اشاره کرد و افزود: قرار است مصوبه ای برای بازآفرینی یک یا چند محله را به عنوان پایلوت اجرا کنیم اما اجرای این طرح نیاز به همت و همکاری تمام دستگاه های اجرایی مرتبط دارد.

رئیس اداره عمران و بهسازی شهری اداره کل راه و شهرسازی استان خراسان جنوبی  ایمن سازی را بحثی جدا از بازآفرینی پایدار دانست و بیان کرد: با اجرای طرح بازآفرینی  می خواهیم دوباره زندگی در این محله ها جریان یابد.

وی افزود: به علاوه برخی از محلات فعلی شهر قبلا روستا بوده که  به محدوده شهرها اضافه شده است و از خدمات شهری محرومند و باید در طرح بازآفرینی این موضوع مورد توجه قرار گیرد.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار