رییس شورای مشارکتهای زنان مجمع خیرین سلامت استان خراسان رضوی از امکان سنجی و راه اندازی نخستین پایگاه تخصصی خیرساز تشخیص بینایی شنوایی و تست هوش دانش آموزان در نیشابور خبر داد.
کد خبر: ۴۳۸۹۲۳
تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۳ 11 June 2017
به گزارش تابناک رضوی،، آرزو حیدریان با اعلام این خبر اظهار کرد:  نخستین پایگاه تخصصی خیرساز تشخیص بینایی شنوایی و تست هوش دانش آموزان با همکاری شورای مشارکتهای زنان مجمع خیرین سلامت خراسان رضوی و آموزش و پرورش استثنایی استان در نیشابور امکان سنجی شده و راه اندازی خواهد شد.
وی با اشاره به اینکه راه اندازی چنین مرکزی نیاز مبرم برای دانش آموزان است و اهمیت زیادی برای پیشگیری و اقدام به هنگام برای درمان دارد، ادامه داد: قرار است این پایگاه در 5 بخش شنوایی سنجی، بینایی سنجی، گفتار درمانی، کار درمانی و مشاوره آماده ارائه خدمات به دانش آموزان استثنایی منطقه باشد.
رییس شورای مشارکتهای زنان مجمع خیرین سلامت استان خراسان رضوی تصریح کرد: بخش شنوایی سنجی این مرکز اقدامات توانبخشی نظیر غربالگری تمام دانش آموزان مدارس استثنایی منطقه را انجام می دهد .
وی خاطرنشان کرد: خدمات دهی به این دانش آموزان به صورت رایگان خواهد بود و پیش بینی می شود این پایگاه بتواند دانش آموزان مدارس عادی  را نیز پذیرش کند.
حیدریان در خصوص خدمات دهی بخش بینایی سنجی این مرکز نیز گفت: در این بخش دانش آموزان کم بینا، ناشنوا و کم توان ذهنی و جسمی حرکتی مورد ارزیابی قرار می گیرند.
وی خاطر نشان کرد: در بخش کار درمانی نیز دانش آموزان کم توان ذهنی، ناشنوا، بیماران عصبی - عضلانی و دانش آموزانی که مشکلات تعادل، حرکت وجابه جایی دارند مورد ارزیابی قرار می گیرند و آموزش های لازم به این دانش آموزان ارائه می شود.
رییس شورای مشارکتهای زنان مجمع خیرین سلامت استان خراسان رضوی اضافه کرد: در بخش مشاوره و تست هوش نیز نیروهای متخصص این پایگاه با توجه به نیاز های دانش آموزان، رفتار های آنان را مورد ارزیابی قرار می دهند  و دوره درمان این دانش آموزان را آغاز می کند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار