روایتی متفاوت از نماینده مردم شاهرود و میامی در مجلس
نماینده مردم شاهرود و میامی در مجلس با اشاره به مصوبه ساخت کتابخانه مرکزی در شاهرود گفت: با گذشت هشت سال هنوز اقدامی برای ساخت کتابخانه مرکزی شاهرود نشده است.
کد خبر: ۴۳۶۱۶۸
تاریخ انتشار: ۱۶ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۸ 06 June 2017

به گزارش تابناک سمنان به نقل از دفتر نماینده مردم شاهرود و میامی در مجلس شورای اسلامی،سیدحسن حسینی‌شاهرودی در حاشیه بازدید از کتابخانه عمومی 22 بهمن شاهرود، به قدیمی بودن بنای این کتابخانه اشاره کرد و افزود: کتابخانه 22 بهمن شاهرود سال 1346 ساخته‌ شده و تاکنون هیچ تغییری در بنای آن ایجاد نشده است.

وی گفت: این در حالی است که کتابخانه 22 بهمن بیشترین اعضا و مراجعان را میان کتابخانه‌های عمومی شهرستان شاهرود دارد.

نماینده مردم شاهرود و میامی در مجلس شورای اسلامی به کتابخانه‌ای که در خیابان شهید صدوقی شاهرود قرار داشت، اشاره کرد و گفت: این کتابخانه در سال‌های گذشته به خاطر فرسودگی زیاد تخریب شد؛ اما تاکنون بنای تازه‌ای در محل ساخته نشده است.

حسینی‌شاهرودی با اشاره به یکی از مصوبات دولت دهم مبنی بر ساخت کتابخانه مرکزی در شاهرود گفت: با گذشت هشت سال از آن زمان و به‌رغم فراهم شدن فضا، هنوز اقدامی برای ساخت کتابخانه مرکزی نشده است.

وی با بیان اینکه شرق استان سمنان در بیشتر زمینه‌ها کمتر توسعه‌یافته است، گفت: تلاش می‌شود توجه مسؤولان استان و کشور به این منطقه جلب شود.

نماینده مردم شاهرود و میامی در مجلس شورای اسلامی گفت: مردم شرق استان سمنان از گذشته‌های دور به کتاب و کتاب‌خوانی توجه ویژه داشته و دانشمندان و عالمان بسیاری نیز از این خطه برخاسته‌اند.

حسینی‌شاهرودی به برنامه ششم توسعه کشور هم اشاره کرد و گفت: در این برنامه به ترویج فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی توجه شده و بر اساس آن قرار است در مناطق محروم و روستاهای پرجمعیت کتابخانه ساخته شود.

وی اظهار امیدواری کرد: روستاهای زمان‌آباد، گلستان، احمدآباد و نردین در شهرستان‌های شاهرود و میامی که جمعیت آن‌ها زیاد است، مشمول این طرح‌ شده و دارای کتابخانه عمومی شوند.

نماینده مردم شاهرود و میامی در مجلس شورای اسلامی از بخش کودک، مرجع، استان‌شناسی، نشریات ادواری و سالن مطالعه کتابخانه عمومی 22 بهمن بازدید کرد.

این کتابخانه سال 1346 ساخته‌شده و اکنون 36 هزار جلد کتاب و بیش از چهار هزار نفر عضو فعال دارد که حدود یک هزار و 350 نفر از آن‌ها را کودکان و نوجوانان تشکیل می‌دهند.

در شهرستان شاهرود 16 باب کتابخانه عمومی نهادی، یک باب کتابخانه عمومی مستقل و پنج باب کتابخانه عمومی مشارکتی وجود دارد که حدود 330 هزار جلد کتاب دارند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار