استاندار قزوین گفت: خوشبختانه در سال ۹۵ و در جریان سفر هیئت دولت به استان قزوین تمام مطالبات کشاورزان استان پرداخت شد.
کد خبر: ۴۳۴۷۸۴
تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۲ 03 June 2017
فریدون همتی بعد از ظهر امروز در جلسه خرید تضمینی گندم و جو اظهار داشت: اطلاع رسانی در زمینه نحوه و مراکز خرید گندم و جو درمناطق مختلف استان امری مهم بوده و  از طریق رسانه‌ها باید انجام شود تا مشکلی در خرید تضمینی گندم نباشد و در این راستا رسانه ملی نقش بسیار موثری را  ایفا ‌می‌کند.

وی ادامه داد: میزان کیفیت جو قابل خریداری نیز باید به مردم اطلاع رسانی شود تا کشاورزان در مورد این محصول نیز توجیه شوند.

استاندار قزوین بر ضرورت تفکیک شدن مراکز خرید تاکید کرد و گفت: مراکز خرید  گندم و جو در استان باید با هم در ارتباط باشند تا شاهد ترافیک در یک سیلوی ذخیره‌سازی نباشیم و خرید با مدیریت انجام شود.

همتی بیان کرد: تصمیمات مطلوبی برای خرید تضمینی گندم و جو اتخاذ و در برنامه‌ریزی‌ها و تصمیم‌گیری‌ها از نقاط قوت و ضعف شناسایی شده باید بهره‌برداری مناسب صورت گیرد.

وی ادامه داد: پیش‌بینی‌ها بیانگر این بوده که در سال زراعی جاری 50 هزار تن جو و 250 هزار تن گندم در استان تولید می‌شود.

استاندار قزوین به تعداد مراکز خرید گندم در استان اشاره کرد و گفت: در حال حاضر 26 مرکز خرید گندم در استان فعال است و حدود 3 ساعت به زمان خرید افزوده شده است و در مراکز خرید به ویژه مراکز خرید جو که در استان محدود بوده باید امکانات رفاهی و بهداشتی برای کشاورزان و رانندگان در نظر گرفته شود.

همتی تصریح کرد: فرمانداران کمیته خرید تضمینی گندم و جو را در شهرستان‌ها فعال کرده و بازرسی مسمتری از مراکز خرید داشته باشند.

وی از ایجاد 70 هزار تن ظرفیت جدید برای ذخیره گندم در استان خبر داد و خاطرنشان کرد: قیمت هر کیلو گندم یک هزار و300 تومان و هر کیلو جو یک هزار و 30 تومان است البته با توجه به اینکه جو از طریق بورس خریداری می‌شود مابه‌التفاوت قیمت آن را دولت پرداخت می‌کند.

استاندار قزوین عنوان کرد: توزیع سیلوها در سطح استان باید به گونه ای طراحی شود که دسترسی کشاورزان به آنها سهل باشد و برای سال آینده باید به اندازه کافی مرکز خرید و محل ذخیره در استان مهیا شود.

همتی با بیان این مطلب که خرید تضمینی یکی از حمایت‌های دولت از تولیدکنندگان، کشاورزان و روستاییان به شمار می‌رود، گفت: خوشبختانه در سال 95  و در جریان سفر هیئت دولت به استان قزوین تمام مطالبات کشاورزان استان پرداخت شد.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار