معاون توسعه مشارکت های مردمی کمیته امداد به اعلام برنامه های کمیته امداد در ماه مبارک رمضان پرداخت.
کد خبر: ۴۳۲۷۰۷
تاریخ انتشار: ۰۹ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۱ 30 May 2017
علی محمد ذوالفقاری، معاون توسعه مشارکت های مردمی کمیته امداد با اشاره  به برنامه های متعدد حوزه مشارکت های مردمی کمیته امداد در ماه مبارک رمضان گفت : ثبت نام از حامیان جدید در پایگاه های برگزاری مراسم شب های قدر و نماز جمعه  ،حمایت از خیران طرح اطعام نیازمندان با همکاری  کمیته امداد ، تجلیل از خیران ویژه استان های سراسر کشور، سازماندهی لازم با هیات امنای مساجد ،خیریه ها، تکایا ، حسینه ها  و مصلی های نماز جمعه و ... در جهت پرداخت فطریه ها از جمله رویکرد های جدید کمیته امداد در برگزاری جشن رمضان امسال است.

ذوالفقاری به اشاره به اینکه در سال گذشته ۱۱۹ هزار حامی در سراسر کشور به  جمع حامیان کمیته امداد پیوسته اند، افزود : از این تعداد حدود ۱۰۰ هزار حامی فقط در ماه مبارک رمضان ثبت نام داشته اند که این امر نشان دهنده وجود ظرفیت  بالای معنوی این ماه مبارک در ترغیب حامیان به حمایت از  ایتام است.کمیته امداد امسال با هدف شناسایی خیران جدید و تقدیر از حامیان موجود ، مراسم تجلیل از خیران را در سراسر کشور را در  قالب همایش والی مهر برگزار خواهد کرد.

  وی به وجود مکانیسم های مختلف شناسایی نیازمندان  تحت پوشش کمیته امداد اشاره کرد و  یادآورشد: نیازمندانی که تحت پوشش کمیته امداد هستند از طریق معرفی از سوی خیران یا از سوی دستگاه هایی که با مردم ارتباط مستقیم دارند مانند فرمانداری ها، ائمه جماعات،نمایندگان مجلس و یا از طریق مراجعه مستقیم نیازمند تحت حمایت این نهاد قرار می گیرند که پس از معرفی نیازمند، کمیته امداد توسط خدمات مددکاری  به کشف نیاز متناسب با توانمندی خانواده و رفع نیازمندی  بر اساس توانایی های خانواده اقدام خواهدکرد.

معاون توسعه مشارکت های مردمی  به اهمیت ضرورت شناسایی خانواده های محروم و نیازمند برای توزیع کمک های مردمی اشاره کرد و افزود:کمیته امداد با شناسایی دقیق نیازهای خانواده های محروم از  قبیل نیازهای درمانی ، معیشت ، مسکن، آموزش و ... آمادگی دارد  از ظرفیت فطریه پرداختی خیران در جهت رفع نیاز فقرا استفاده کند.

ذوالفقاری با بیان اینکه امسال تلاش شده خیرانی که نذر افطاری دارند شناسایی شده و با ساماندهی کمک های آنان سفره هایی که برای کار خیر انجام می شود به سمت رفع نیاز محرومان سوق داده شود ، تصریح کرد : هم اکنون در حدود یک میلیون حامی در سطح کشور به فرزندان معنوی خود کمک رسانی می کنند که امسال نیز  حامیان، صنوف ، دستگاه های دولتی می توانند مساعدت ها و کمک های خود را در قالب افطاری برای نیازمندان به کمیته امداد پرداخت کنند.

وی با اعلام آمادگی کمیته  امداد از دریافت کمک های نقدی و غیر نقدی خیران در ماه مبارک رمضان خاطر نشان کرد: کمک های نقدی و غیر نقدی خیران در مناطق دور از دسترسی که امکان حضور خیر وجود ندارد به نیابت از آنان در وعده های سحری و افطاری در اختیار خانواده های تحت حمایت قرار خواهد گرفت.

شایسته ذکر است حامیان و خیرانی که در ایام ماه مبارک رمضان تمایل دارند ثبت نام  کنند و سرپرستی یتیمی را  بپذیرند می توانند با مشورت مددکاران کمیته امداد یتیمی را  بپذیرند که کمترین حامی را در نقاط محروم  و  دور از دسترس دارد.
منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار