رئیس کمیسیون تعلیم و تربیت شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: ایران همیشه شروع کننده الگوهای ویژه بوده است و ارزش‌های فرهنگی ما که باید در نهادهای جهانی عرضه شود.
کد خبر: ۴۲۳۴۵۱
تاریخ انتشار: ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۷:۴۷ 13 May 2017
تابناک اصفهان- به گزارش خبرنگار مهر، جمیله علم‌الهدی ظهر شنبه در همایش انتخاباتی تحول در نظام تربیتی کشور در دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با بیان اینکه تعلیم و تربیت نیروی انسانی در هر جامعه‌ای از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، اظهار داشت: در جهان امروز به دلیل نبود آرامش روانی نوعی بازگشت به عرفان آغاز شده است و بر این اساس باید قشرهای فرهیخته جامعه تعلیم و تربیت را اولویت نخست خود  قرار دهند.

وی با بیان اینکه بشارت وقوع انقلاب در تعلیم و تربیت در دین مبین اسلام داده شده است، ادامه داد: در راستای توجه به امر مهم تعلیم و تربیت باید به این نکته توجه داشته باشیم که تعلیم و تربیت تنها مختص دانشگاه‌ها نیست بلکه رسانه، سینما و آموزش‌های خانواده را نیز می‌شود و در این راه  راهوری تعلیم و تربیت باید توسط قوه مجریه عالمان دینی و خانواده‌ها در مسیر درست هدایت شود.

استاد فلسفه دانشگاه شهید بهشتی با بیان اینکه در حوزه علوم انسانی پیشرفت خوبی نداشته‌ایم و لازم است تحول اساسی در حوزه فرهنگی رخ دهد، ابراز داشت: ما هنوز از تحول علوم انسانی برداشت درستی نداشته و سند تحول آموزشی را به خوبی اجرا نکردیم، برای ارتقای سطح دانش کشور در این زمینه باید ارزش‌های بومی خودمان را دخیل کنیم.

وی با بیان اینکه در ارتباط دانشگاه و صنعت باید دانشگاه جلودار و صنعت پیشرو باشد، تاکید کرد: در کشور ما دو جریان دانشگاهی وجود دارد که یکی پیشرفت کشور را در ارتباط با اروپا و غرب  جست‌وجو می‌کند و دیگری معتقد به حفظ ارزش‌های دینی و انقلابی است.

کشف آسیب‌های علوم انسانی بسیار سخت است

وی با بیان اینکه کشف آسیب‌های علوم انسانی بسیار سخت است، گفت: موارد مطروحه در سند ۲۰۳۰ پس از جلسات مسئولان آموزش و پرورش در سند تحول وارد شده بود که پس از مواجهه ما با این امر این موضوع در شورای عالی انقلاب فرهنگی مطرح و به دفتر رهبر انقلاب گزارش شد و واکنش رهبر معظم انقلاب را مشاهده کردیم.

عضو هیئت علمی دانشگاه شهید بهشتی در بخش دیگری از سخنان خود در مورد جایگاه زنان ابراز داشت: نظام‌های حقوقی ما درباره زنان کم نظیر است به نوعی که برای بعضی کشورها عجیب بود که ما در کشورمان روزی برای تکریم و تجلیل از مقام مادر داریم.

وی اضافه کرد: ایران همیشه شروع کننده الگوهای ویژه بوده است و به طور مثال قوانین دینی ما در ارتباط با نفقه و مهریه زنان از جمله ارزش‌های فرهنگی ماست که باید در نهادهای جهانی عرضه شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :