کد خبر: ۴۲۳۱۵۴
تاریخ انتشار: ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۴ 13 May 2017
 رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت یزد با اشاره به دستاوردهای دولت یازدهم در حوزه اقتصادی، گفت: درکار گروه تسهیل و رفع مواد تولید استان یزد نسبت به حفظ و تثبیت اشتغال برای حدود هفت هزار نفر در بخش معدن و صنایع معدنی استان اقدام شده است.

به گزارش ایسنا-منطقه یزد، «محمدرضا علمدار یزدی» در سومین همایش نقش معدن و صنایع معدنی در توسعه کشور که با حضور معدن کاران کشور، «وجیه الله جعفری» مدیرعامل شرکت تهیه و توزیع مواد معدنی کشور و «مسعود منصور» معاون حفاظت از امور اراضی سازمان منابع طبیعی کشور به میزبانی استان یزد برگزار شد، با اشاره به وضعیت نابسامان اقتصاد کشور در سال 92، اظهار کرد: خوشبختانه کشور ما به لطف خدا، رهنمودهای مقام معظم رهبری و تلاش دولت توانست این مشکلات را پشت سر بگذارد و اقتصاد کشور را از پرتگاه ورشکستگی نجات دهد.

وی گفت: به دلایل ساختار ذاتی اقتصاد در ایران، تغییرات در روند و سرعت رشد، وابستگی شدید به درآمدهای نفتی و صادرات نفت دارد، این موضوع مختص به این دولت نیست و همواره اینگونه بوده است. اما بسیار مهم است که این درآمدهای عظیم ملی چگونه و با چه هدفی مصرف می‌شود.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان یزد افزود: در دولت تدبیر و امید و در موضوع اشتغالزایی، ۱۴۱ میلیارد دلار درآمد نفتی منجر به ایجاد یک میلیون و 500 هزار نفر اشتغال خالص شده، در حالی که از سال ۸۴ تا پایان سال ۹۲، با وجود فروش ۸۰۰ میلیارد دلار نفت، اشتغال خالص ایجاد شده ۹۱ هزار نفر بوده است.

علمدار یزدی خاطرنشان کرد: میزان واردات در همین مدت نزدیک به ۲۰۰ میلیارد دلار بوده و عمده واردات در حوزه کالاهای مصرفی صورت گرفته است.

وی تصریح کرد: همچنین از سال ۸۴ تا سال ۹۲، 6.6 دهم ملیون نفر به جمعیت در سن کار کشور افزوده شده در حالی که فقط ۹۱ هزار نفر مشغول به کار شدند.

این مقام مسئول در بخش دیگری از سخنان خود افزود: میزان عرضه نیروی کار، که در همه‌ سال‌های پیش از ۹۱ سالیانه به طور متوسط ۱۰۰ هزار نفر بوده، اکنون و با ورود فارغ‌التحصیلان دانشگاهی و متولدین دهه ۷۰ به بازار کار، عرضه نیروی کار به رقم سالیانه یک ملیون نفر رسیده.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارتی یزد خاطرنشان کرد: عملکرد دولت‌ها در موضوع معیشت و رفاه خانوارهای شهری و روستایی طی سال‌های ۷۴ تا ۸۶ نشان میدهد، درآمد حقیقی خانوارها با یک شیب مناسب در حال رشد و بهبود بوده است، اما از سال ۸۶ تا ۹۲ این درآمدها با شیبی بسیار تند که حتی نسبت به سقوط ارزش درآمد خانوارها در زمان جنگ هم تندتر است، کاهش یافت به طوری که ارزش درآمد خانوارهای روستایی در سال ۹۲ دقیقا همان مقداری است که در سال ۷۴ بوده است.

علمدار یزدی در ادامه اظهار کرد: از سال ۹۲ و با وجود تحریم و سقوط درآمدهای نفتی با یک شیب مناسب وضعیت رفاهی درحال بهبود است اما از آن جهت که هنوز فاصله بسیار زیادی با نقطه اوج سال ۸۶ دارد، برای مردم عزیز ملموس نیست.

وی در مورد موضوع معدن، در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید با بررسی ۳۳۳ پرونده مربوط به معدن و صنایع معدنی، ۳۶۰ مصوبه صادر گردید که منجر به حفظ و تثبیت اشتغال حدود ۷۰۰۰ نفر فقط در بخش معدن و صنایع معدنی شده است.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت یزد در پایان، خاطرنشان کرد: مبلغ ۱۷۰ میلیارد تومان تسهیلات رونق تولید با هدف تحقق اقتصاد مقاومتی و ایجاد اشتغال در این بخش مصوب شده است.
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار