احمدیان با مهر مطرح کرد؛
مدیر کل بهزیستی استان اردبیل گفت: آموزش اجباری پیش از ازدواج در جامعه ضروری است.
کد خبر: ۴۲۱۶۸
تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۹ 01 June 2015
به گزارش مهر، رویا احمدیان با بیان اینکه نبود مهارت های زندگی یکی از عوامل موثر در اختلافات خانوادگی و طلاق است، اضافه کرد: متاسفانه ما برای دریافت یک گواهینامه رانندگی دوره آموزشی سفت و سختی را طی می کنیم اما برای انتخاب همسر ضرورت طی دوره آموزشی احساس نمی شود.

وی تاکید دارد که دو نفری که قصد ازدواج دارند باید قبل از ازدواج و تا سه سال بعد از ازدواج از مشاوره استفاده کنند تا بتوانند مهارت خود را ارتقا داده و توانمندی لازم برای اداره زندگی مشترک را به دست آورند.

مدیر کل بهزیستی استان در خصوص اجباری شدن دوره های آموزشی پیش از ازدواج طرح پیشنهادی از سوی سازمان بهزیستی به مجلس را یاد کرد و گفت: ما اعتقاد داریم این آموزش ها باید اجباری شود.

احمدیان با ابراز امیدواری نسبت به تصویب این طرح تصریح کرد: در حال حاضر آموزش اجباری نیست و به تبع چندان مورد استفاده قرار نمی گیرد و ابزاری در دست بهزیستی نیست که بتواند افراد را ملزم به آموزش کند.

وی اجبار قانونی آموزش ها را فرصت مطلوبی می داند تا مهمترین مهارت های زندگی مشترک به دختر و پسر و همسران آموزش داده شود.

مدیر کل بهزیستی استان تنها اقدام برای ترغیب آموزش را انعقاد تفاهم نامه با دفترخانه ها عنوان کرد و افزود: در دفتر خانه ها اطلاعیه مبنی بر وجود چنین دوره ها و ضرورت های شرکت در آن نصب شده است.

به گفته احمدیان بنیاد شهید و کمیته امداد نیز هدیه ازدواج را منوط به سپری کردن دوره های مهارت آموزی قرار داده اند که تاثیرات آن در میان زوج های این دو نهاد اجرایی مشهود است.

وی معتقد است اگر سایر اداراتی که به کارمند یا فرزند وی هدیه ازدواج می دهند این آموزش را اجباری کنند بی شک ثمرات آن در کوتاه مدت مشاهده خواهد شد.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار