مديرعامل شركت شهرك هاي صنعتي آذربايجان شرقي
مديرعامل شركت شهرك هاي صنعتي آذربايجان‌شرقي با بيان اينكه هيچ افزايش قيمتي در سال جديد براي شهرك‌هاي صنعتي غيرتقاضا محور نداشتيم، ابراز کرد: آورده اوليه واگذاري حق انتفاع در شهرك‌هاي كم تر توسعه يافته تا 5 درصد كاهش يافته و در برخي شهرستان ها نيز اين قيمت را تا 50 درصد كاهش داديم.
کد خبر: ۴۲۰۷۴۵
تاریخ انتشار: ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۸:۰۲ 08 May 2017
 سیدمرتضی نیرومند اسکویی ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار داشت: تعامل با رسانه های ارتباط جمعی جهت توسعه صنعتی و ارستفاده از ظرفیت نقد آن ها برای ارتقای خدمات در شهرک های صنعتی برای ما بسیار مهم است.

وی از واگذاری 92 هکتار زمین صنعتی در شهرک‌های صنعتی استان به سرمایه‌گذاران در سال 95 خبر داد و گفت: این میزان واگذاری نسبت به سال قبل از آن، افزایش 22 درصدی را به همراه داشته است.

نیرومنداسکویی ابراز کرد: واگذاری زمین صنعتی در شهرک صنعتی بعثت در سال 95 نیز نسبت به سال گذشته، رشد 137 درصدی داشته است.  

وی عنوان کرد: چندین طرح مهم اقتصادی در این شهرک آغاز شده که با آغاز به کار کامل آن شاهد توسعه صنعتی و افزایش اشتغال استان خواهیم بود.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی آذربایجان‌شرقی با اشاره به مهم‌ترین مزیت‌های شهرک صنعتی بعثت عنوان کرد: هدایت سرمایه‌گذاری شهرک‌های صنعتی در مناطق محروم استان یکی از مهم‌ترین اولویت‌های ما بر اساس دستور استاندار است که در این زمینه نیز تا کنون اقدامات بسیار خوبی انجام شده و در حال توسه این فعالیت‌ها هستیم.

نیرومند اسکویی با اشاره به تاثیرگذاری شرکت شهرک‌های صنعتی استان در حوزه اشتغال عنوان کرد: این شرکت در سال گذشته با تلاش و حمایت مدیران استانی توانست به بخش مهمی از اهداف خود دست یابد.

وی افزود: در سال‌جاری نیز مصمم‌تر از سال گذشته برای عملیاتی‌تر کردن فرامین مقام معظم رهبری با هدف توسعه اشتغال و مقاومتی تر کردن اقتصاد تلاش می‌کنیم.

نیرومند با بیان اینکه هیچ افزایش قیمتی در سال جدید برای شهرک‌های صنعتی غیرتقاضا محور نداشتیم، ابراز کرد: آورده اولیه واگذاری حق انتفاع در شهرک‌های کم تر توسعه یافته تا 5 درصد کاهش یافته و در برخی شهرستان ها نیز این قیمت را تا 50 درصد کاهش دادیم.

 نیرومند گفت: خوشبختانه حق انتفاع  زمین صنعتی در بین شرکت‌های استانی رده یک کشوری کمترین میزان را داشته که باعث تشویق سرمایه گذاران برای سرمایه گذاری می‌شود.

وی توسعه شهرک‌های صنعتی تقاضا محور را یکی از مهم ترین اولویت‌های شرکت شهرک های صنعتی استان دانست و افزود: توسعه 70 هکتاری شهرک صنعتی آیت الله هاشمی رفسنجانی در دست اقدام است و امیدوارم دستگاه های مربوطه نیز همکاری خوبی با شرکت شهرک‌ها صنعتی استان داشته باشند.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی آذربایجان‌شرقی اضافه کرد: توسعه 485 هکتاری شهرک صنعتی سلیمی، 286 هکتاری شهرک صنعتی عالی نسب، 100 هکتاری شبستر، 340 هکتاری بناب 2 و 40 هکتاری شورگل از جمله برنامه هایی است که امسال پیش خواهیم برد.

وی ادامه داد: در آینده‌ای نزدیک در مجموع یک هزار و 321  هکتار از محل توسعه شهرک‌های موجود به مساحت شهرک های صنعتی استان افزوده خواهد شد.

نیرومند با بیان اینکه ارتباط و همکاری بسیار خوب و تنکانگی با اداره کل حفاظت محیط زیست داریم، گفت: بر این اساس، ارزیابی زیست محیطی و یا مجوز زیست محیطی چندین شهرک صنعتی در استان انجام شده است که از آن جمله می توان به شهرک صنعتی عالی نسب، بعثت، سرمایه گذاری خارجی و ... اشاره کرد.

به گفته مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان، 70 درصد بودجه این شرکت در سال گذشته برای اقدامات عملیاتی هزینه شده است.

وی همچنین از کسب رتبه اول کشوری توسط شرکت شهرک های صنعتی استان در بین مجموعه های وزارت صنعت، معدن و تجارت در حوزه پژوهش خبر داد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار