ر حالی که هنوز تبلیغات قانونی شوراهای اسلامی شهر و روستا آغاز نشده کانال ها و فضای مجازی استان یزد به محل جولان تبلیغات این نامزدها و هواداران آنها تبدیل شده است.
کد خبر: ۴۱۹۳۶۴
تاریخ انتشار: ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۵ 06 May 2017
به گزارش تابناک یزد،برخی ازاین گروه ها و کانال ها ابتدا بعنوان معرفی نامزدهای شورای اسلامی فلان شهر یا روستا راه اندازی و عضوگیری می کند اما به مرور به نام 'حامیان یک نامزد خاص' تغییر نام می دهند.
جالب آنکه به تدریج نامزدها، ادمین های گروه را به نزدیکان خود واگذار کرده و خودشان به نوعی غیر مستقیم ، مدیریت را بر عهده می گیرند تا در واقع مشاوری برای اداره گروه تشکیل دهند که از لحاظ قانونی نیز توجیه داشته باشد.
این در حالیست که تبلیغات محیطی در سطح شهر کمرنگ است و ظاهرا نامزدها تبلیغ در شبکه های اجتماعی را بر تبلیغات میدانی ترجیح می دهند.
با این حال برخی نامزدها در مساجد،و هیئات و حسینیه های مختلف سطح شهر بویژه بعد یا حین نماز مغرب و عشا حاضر شده و گاهی به پشت تریبون رفته و به نوعی خود را در معرض دید مردم قرار داده و تبلیغ می کنند.
نکته قابل اشاره آنکه برخی نامزدها و هوادارنشون سعی می کنند از محل حوزه انتخاباتی خو فراتر رفته و افرادی را خارج ازحوزه به سوی خود جلب کنند در حالی که هر فرد فقط یک رأی دارد که آن را در شهر خود خرج می کند.
به نظر می رسد با توجه به تلاش های دولت یازدهم در ایجاد فضای آزاد انتقال اطلاعات و افزایش زمینه های نفوذ فضای مجازی ، شرایط رشد کانال های خبری، تبلیغی و تفریحی در برخی نرم افزارها و سیستم های مجازی بیشتر شده و امسال دومین حضور پر رنگ فضای مجازی را بعد از انتخابات سال 94، مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری شاهد هستیم.
شاید تبلیغ در فضای مجازی موجب شده که چهره شهر همچون انتخابات سال های گذشته، زشت نشده و در و دیوار از نصب پوسترها و بنرها در امان باشند اما در تبلیغات محیطی، کمتر از دروغ و چاپلوسی و تخریب خبری بود.
اما متاسفانه این صفات ناشایست در فضای مجازی به شدت به چشم می خورد و اغلب نامزدها علاوه بر تبلیغ خود، گاهی به دروغ و ریا و تخریب نیز متوسل می شوند.
سه هزار و 652 نامزد عضویت در شوراهای استان یزد در این فضا به دنبال معرفی برنامه ها و جلب آرای بیشتر حتی به قیمت افزایش معایب استفاده از فضای مجازی هستند تا به گونه ای بخش قابل توجه جامعه را تحت تاثیر فعالیت های خود و سوابق و تجربیاتشان قرار دهند .
با توجه به تائید صلاحیت ٩٨.٣ درصدی داوطلبان شوراهای اسلامی شهر و روستا در هیأت‌های نظارت استان یزد باید منتظر بود تا عکس العمل هیات نظارت را در برخورد با تخلفات فراوان نامزدها در این فضاها دید.
اطلاعیه شماره 2 هیات نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستاها در تاریخ نهم فرودین امسال اعلام کرد که این هیات از طریق بازرسان خود در سراسر کشور تبلیغات زودهنگام نامزدان را از طریق مراجع ذیربط پیگیری خواهد کرد.
قطعا با اعلام اسامی نامزدهای شوراها و آغاز تبلیغات از 21 اردیبهشت، فضای تبلیغات محیطی استان نیز پر رنگ تر می شود از این رو پیش بینی های لازم برای تامین مکان های مشخص از سوی شهرداری ها برای تبلیغ انجام شده و باید منتظر بود تا سطح شهر هم به نوعی از سوی نامزدهایی که درآمد بیشتری دارند از پوسترها و بنرهای پرهزینه پر شود.
باید منتظر شد و دید برخورد مسوولان ذیصلاح با عاملان تبلیغات در فضای مجازی که هر روز بر حجم آن افزوده می شود چه خواهد بود.
انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا 29 اردیبهشت ماه برگزار می شود.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار