مدیرکل مدیریت بحران استان یزد گفت: در راستای پیشگیری از خسارات ناشی از زلزله در شهرستان بهاباد، طرح اتاق امن اجرایی خواهد شد.
کد خبر: ۴۱۷۹۴۹
تاریخ انتشار: ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۳ 03 May 2017
به گزارش تابناک یزدهادی هادی‌نسب در نخستین نشست شورای هماهنگی مدیریت بحران استان یزد اظهار داشت: مگس مدیترانه‌ای آفتی در استان است که به عنوان بحران شناخته نشده اما اعتبار خوبی به آن تخصیص داده شده است.

وی با بیان اینکه در سازمان جهاد کشاورزی اقدامات خوبی برای این نمونه در نظر گرفته شده است، ادامه داد: در این زمینه نیز باید همانند بحث آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان وارد کار شد تا مشکل، مدیریت و کنترل شود.

دبیر شورای هماهنگی مدیریت بحران استان یزد اضافه کرد: عمده محصولات کشاورزان در سال گذشته توسط مگس مدیترانه‌ای مورد هدف قرار گرفت و خسارت زیادی به آن‌ها وارد شد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به خسارت‌های ناشی از سرمازدگی در سطح استان به محصولات باغی و کشاورزی عنوان کرد: در سال گذشته بیش از 94 هزار پیامک اطلاع‌رسانی در زمینه پیشگیری از وقوع خسارت به کشاورزان ارسال شد تا بتوانند تمهیدات لازم در این زمینه را انجام دهند.

هادی‌نسب اظهار داشت: خوشبختانه بر اساس ارزیابی‌ها مشخص شده که با وجود جبهه سردی که به ابرکوه وارد شد، خسارتی از سرمازدگی به کشاورزان وارد نیامده و در این زمینه مشکلی نداریم.

وی با اشاره به برگزاری نشست‌های متعدد در خصوص حوادث طبیعی بیان داشت: سال پیش 55 نشست در این زمینه داشته‌ایم و خسارت‌های وارده ناشی از حوادث طبیعی بیش از هزار و 400 میلیارد تومان برآورد شده است.

دبیر شورای هماهنگی مدیریت بحران استان یزد در مورد حوادث دیگر استان یزد نیز از اصلی‌ترین دغدغه‌ها در راستای کنترل و پیشگیری از حوادث را وجود راه‌‌های ارتباطی موثر برشمرد و عنوان کرد: یکی از مشکلات اصلی در این زمینه قطع راه‌های ارتباطی است که برای رسیدگی بهتر و موثر به موارد بحرانی، استفاده از بی‌سیم اضطراری در استان‌های مختلف کشور پیش‌بینی شده که بتوان برای هر منطقه‌ای از کمک 10 استان دیگر نیز بهره‌مند شد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به وقوع زلزله‌های متعدد در شهرستان بهاباد و زلزله‌خیز بودن این شهرستان تصریح کرد: در راستای پیشگیری از آسیب‌های ناشی از زلزله، طرح اتاق امن در شهرستان بهاباد با پرداخت تسهیلات به خانوارها انجام خواهد شد.

دبیر شورای هماهنگی مدیریت بحران استان در بخش دیگری از سخنان خود از پیگیری برای ایجاد بیمه خانه‌های روستایی با سه پوشش صاعقه، آتش‌سوزی و زلزله خبر داد و افزود: این طرح نیز با همکاری فرمانداران در سطح استان و شرکت‌های بیمه‌ای در حال پیگیری است.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار