مدیرعامل موسسه جوانان آستان قدس رضوی از برپایی جشن «زیر سایه خورشید در 310 شهر از 31 استان کشور و 120 شهر از 25 کشور دنیا همزمان با دهه کرامت خبر داد.
کد خبر: ۴۱۷۲۵
تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۷ 31 May 2015
رضا خوراکیان در نشست خبری با اهالی رسانه درباره عملکرد مؤسسه جوانان آستان قدس رضوی در یک سال گذشته اظهار داشت: کتاب‌های مختلفی برای آشناسازی جوانان از مسایل و مشکلات روز زندگی و جامعه به پنج زبان عربی، اردو، انگلیسی، سیریک و مالایی نوشته شده که به ترتیب شامل 15 عنوان اثر موضوعات پیش از ازدواج، 7 اثر درباره دوران نامزدی و عقد، 5 اثر با موضوع روابط همسر و جوانان، 17 اثر درباره تربیت فرزندان، 21 اثر با موضوع جوانان و مهارت های فرهنگی و 9 اثر با موضوع مسایل رضوی است.

وی با بیان اینکه تفاهم‌نامه‌هایی با کشورهای مالزی، هنر، تاجیکستان، لبنان و عمان برای نشر کتاب امضاء شده است، تصریح کرد: کتاب‌های چاپ شده مورد نظر علاوه بر ارائه در ایران اسلامی به این کشورها نیز ارسال می‌شود و ما هم از خدمات مشاوره‌ای آنها بهره‌مند می‌شویم.

مدیرعامل مؤسسه جوانان آستان قدس رضوی افزود: خدمات کلینیکی ما تاکنون 70 مورد بوده که با برگزاری 29 پنل تخصصی و کارگاه مشاوره‌ای در سال گذشته فعالیت خود را برای مشاوره انجام داده‌ایم و امسال نیز 35 پنل تخصصی و کارگاه مشاوره ای را برگزار می‌کنیم.

خوراکیان با بیان اینکه از مهم‌ترین رویکردهای مؤسسه جوانان آستان قدس رضوی برگزاری دوره‌های مشاوره و روانشناسی است، تأکید کرد: دانشجویان مقطع دکتری این رشته‌ها می‌توانند با حضور در این دوره‌ها به جمع اساتید ما بپیوندند و به مردم خدمات مشاوره‌ای ارائه دهند.

وی اضافه کرد: در حرم مطهر نیز مشاوره‌های رایگان ویژه افرادی که توانایی مالی مناسبی ندارند، ارائه می‌شود و تفاوت آن با سایر مراکز مشاوره‌ای این مؤسسه حجم بالای مراجعه‌کنندگان است گرچه نقطه اشتراک همه امور مشاوره‌ای ما توجه روانشناسی دینی در مشاوره به جوانان و مردم است.

مدیرعامل مؤسسه جوانان آستان قدس رضوی با ابراز خرسندی از شرکت و استقبال بیش از 700 هزار نفر از مردم و جوانان در مسابقه ملی «انقلاب من، آرمان من» که فروردین ماه جاری برگزار شد، بیان کرد: این مسابقه باعث شد تا لایه‌های پنهان تفکرات و دیدگاه جوانان به مسئله هسته‌ای کشور ما به خوبی نمایان شود لذا دولتمردان باید به این مهم توجه کنند که نسل جوان سرمایه آینده کشور هستند و باید نظرات آنها در مسئله هسته‌ای مورد توجه قرار بگیرد.

خوراکیان بر لزوم توجه دولت به جوانان و رفع عدم اعتماد به آنها تأکید کرد و گفت: ما همه نظرات برتر را درباره مسایل هسته‌ای به کتابخانه آستان قدس رضوی، مجلس شورای اسلامی و مرکز اسناد ملی تحویل می‌دهیم تا آنها به خوبی نگهداری شوند.

وی با بیان اینکه خانواده‌ها و مسئولان باید به جوانان اعتماد کنند تا مشکلات جامعه کم کم رفع شود، افزود: بخشی از این مؤسسه به فعالیت‌های پژوهشی و جوان محور بستگی دارد لذا برگزاری 65 جلسه بزم اندیشه، 85 پژوهش اجتماعی، عضویت 20 هزار کاربر در شبکه مجازی شجر در داخل و خارج از کشور و فعالیت طرح رویش در قالب توانمندسازی تشکل های مردمی و نخبگان از جمله برنامه‌های این مؤسسه محسوب می‌شود.

خوراکیان با اشاره به برنامه‌ها و جشن‌های دهه کرامت با عنوان زیر سایه خورشید ادامه داد: امسال این جشن در 310 شهر از 31 استان کشور و 120 شهر از 25 کشور دنیا همزمان با دهه کرامت برگزار می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار