کد خبر: ۴۱۲۹۸
تاریخ انتشار: ۰۹ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۹:۵۷ 30 May 2015
وزیر اطلاعات گفت: ما انقلاب کردیم تا آبروی مردم حفظ شود، رضای خدا را ملاک قرار داده و اجازه نمی دهیم به خاطر جهت گیری سیاسی آبروی کسی پایمال شود.

حجت الاسلام والمسلمین سید محمود علوی عصر شنبه در همایش فرمانداران سراسر کشور افزود: رهبری فرمودند رای مردم حق الناس است و خطا از نظر مردم قابل گذشت نیست.

وی با بیان این که عده ای برای جایگزینی بنده در وزارت اطلاعات تلاش می کنند، افزود: من برابر شرع اسلام و رضای خدا عمل می کنم و نتیجه را هرکسی می خواهد قبول کند و هرکسی می خواهد قبول نکند.

وزیر اطلاعات تاکید کرد: ما رضای خدا را با هیچ چیز جابجا نمی کنیم، همچنین در وزارت اطلاعات صرفا به پرونده گذشته افراد اکتفا نمی کنیم.

علوی تصریح کرد: کار اطلاعاتی باید در قالب شرع باشد، توهین و دروغ برای وزارت اطلاعات و سایر مسوولان حرام است و ما نمی توانیم به بهانه حفظ نظام وارد حریم شرع شویم، خود اجتهادی برای ما حجت شرعی ایجاد نمی کند.


با معصیت نمی توان نظام را حفظ کرد

وزیراطلاعات با بیان این که از راه معصیت نمی توان نظام را حفظ کرد، گفت: نباید بولتن هایی ایجاد کنیم و درآن ها اخبار نادرست را بنویسیم به این دلیل که از مسوولی خوشمان نمی آید و می خواهیم او را از صحنه بیرون کنیم.

حجت الاسلام و المسلمین علوی اظهار کرد: اکنون یک شورای تعیین صلاحیت تشکیل شده و یک روحانی غیر خطی را مسوول آن کرده ایم و به او گفته ایم که جواب قیامت با خود او است.

وی خاطرنشان کرد: ما حتی افراد را برای توضیح در باره عملکرد گذشته آن ها دعوت می کنیم، ما با آبروی افراد بازی نمی کنیم.

حجت الاسلام علوی افزود: کار اطلاعاتی باید در چارچوب حلال و حرام انجام شود. وزارت اطلاعات از دیگر دستگاه ها مستثنی نیست؛هیچ کسی فکر نکند کار اطلاعاتی یک استثنا است و در آن حلال و حرام وجود ندارد، دروغی که برای همه حرام است برای یک فرد اطلاعاتی هم حرام است، توهینی که برای همه حرام است برای فرد اطلاعاتی هم حرام است.

وی ادامه داد: توهین به یک انسان برای یک فرد اطلاعاتی هم حرام است، حتی برای شما فرمانداران نیز هر چه برای دیگران حرام است برای شما هم حرام است. شما هم همچون دیگران باید تکلیف خود را انجام دهید.


برای حاکمیت فرهنگ دینی نمی توان آرامش مردم را سلب کرد

وزیر اطلاعات با بیان این که جمهوری اسلامی ایران به عنوان یک حکومت اسلامی مسوولیت سنگینی برعهده دارد و درخدمت مردم و برای مردم است، گفت: حکومت اسلامی برای مردم است، حکومت بر مردم نیست و لازمه اش این است که شب و روزمان را برای مردم به کارگیریم و اگر نحوه مدیریت ما به گونه ای باشد که مردم احساس کنند سایه حکومت بر سر آن ها سنگینی می کند، برخلاف مکتب اسلام عمل کرده ایم.

علوی ادامه داد: حکومت دراسلام، ابزاری برای اجرای امور و بهبود وضعیت مردم و تامین امنیت آن ها و آحاد جامعه است. در حکومت اسلامی باید برای مردم آرامش ایجاد شود.

وی تاکید کرد: انقلاب کردیم که مدیریت این گونه باشد، برای این که مدیریت رنگ و بوی اسلامی داشته باشد باید با مردم مهربان و خوشخو باشیم و نسبت به آن ها دلسوزی داشته باشیم چرا که الگوی ما رسول گرامی اسلام است. انقلاب کردیم این موضوع الگوی ما شود.


امنیت گورستانی چراغ ایمان را کم فروغ می کند

رییس شورای هماهنگی اطلاعات با بیان این که برای حاکمیت فرهنگ دینی، نمی توانیم آرامش مردم را سلب کنیم، گفت: بستر رشد و شکوفای فرهنگ دینی و بالارفتن ایمان مردم ، آرامش جامعه است این مطالب را از خود نمی گوییم بلکه براساس قرآن می گویم.

علوی تصریح کرد: امنیتی که اسلام برای جامعه می پسندد، امنیت همراه با آرامش، شادابی و سرور است و خیر و سرور در سایه امنیت محقق می شود. امنیت گورستانی شمع و چراغ ایمان را به کم فروغی می کشاند آنچه ایمان جامعه را بالامی برد امنیت همراه با آرامش است.

وی اظهارکرد: در نظام اسلامی باید کار در چنین چارچوبی انجام شود که یکی از دستورات شرع اسلام است.


با گشاده رویی رضایت مردم را جلب کنیم

وزیر اطلاعات با تاکید بر رعایت اخلاق، گفت: کشور ما با مشکلات اقتصادی زیادی مواجه است و اداره کشور در این شرایط سخت است، دست فرماندارها هم برای اجرای پروژه ها بسته است اما باید با روی گشاده رضایت مردم را جلب کنیم .



دولت یازدهم جناحی عمل نمی کند

وزیر اطلاعات با بیان این که این دولت جناحی نیست، گفت: دولت یازدهم قصد دارد بستر را برای حضور همه فرزندان انقلاب فراهم کند ونمی خواهد هیچ جناحی را به حاشیه براند، بنابراین باید برای مسوولیت ها، بهترین ها انتخاب شوند تا دست اصولگرایان، اصلاح طلبان و مستقل ها در دست هم باشد.

علوی خاطرنشان کرد: استکبار به دنبال آن است که اسلام را به دوقطب شیعه و سنی تبدیل کند. در داخل کشورهم دشمن درصدد است تا جامعه را دو قطبی کند که این موضوع باید مدیریت شود. حال در فضای هسته ای یا تجمعات و تحصن ها باید نقد محترمانه شکل بگیرد و حرمت ها حفظ شود.

وی ادامه داد: این که با یک سلسله تخریب ها و تهمت زدن ها می خواهند به موضوعاتی همچون هسته ای اعتراض کنند با مقتضیات سال همدلی جور درنمی آید. باید شما فرمانداران با مدیریت، جلوی مدیریت دشمن را در دو قطبی کردن جامعه بگیرید بخصوص در سالی که به استقبال انتخابات می رویم.

وزیر اطلاعات خطاب به فرمانداران گفت: فرمانداران باید با مدیریت خود مانع موفقیت دشمنان شوند.


چالش های انتخابات مدیریت شود

علوی اظهارداشت: انتخابات چالش هایی دارد که این چالش ها با مدیریت صحیح کاهش می یابد. عده ای که بنا دارند برای انتخابات نامزد شوند، فکر می کنند اگر بر شاخص های فرقه ای، قومی یا منطقه ای دست بگذارند رای جمع می کنند که چالش های ضد امنیتی از همین جا شکل می گیرد.

وزیر اطلاعات با بیان این که ما باید بی طرفی خود را حفظ کرده و با چالش ها برخورد و آن ها را مدیریت کنیم، افزود: برخی نامزدها ازهم اکنون سایرین را تخریب کرده یا قومیت ها را تحریک می کنند که باید با جدیت با این قبیل اظهارنظرها و مسایل چالش زا برخورد شود.

علوی ادامه داد: تاکید کردیم با فرمانداران، استانداران و دیگر مسوولان هم افزایی و همدلی و هماهنگی انجام شود و موضوع انتخابات مدیریت شود تا ان شاءالله شاهد انتخاباتی همراه با آزادی به تمام معنا، رقابت سالم به تمام معنا با حضور بالنده و حداکثری مردم باشیم و مسایل ضد امنیتی هم به وجود نیاید.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار