تابناک: موزه فرهنگی، تاریخی کمال الملک وزیر علی سمیرمی با حضور مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان افتتاح شد.
کد خبر: ۴۰۸۰۲
تاریخ انتشار: ۰۸ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۶ 29 May 2015
به گزارش تابناک به نقل از ایرنا، سرپرست اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سمیرم روز جمعه با اشاره به وجود کتیبه های سنگی، نسخه های خطی و اشیای تاریخی در این منطقه گفت: این بنای تاریخی در سال 88 مرمت شد و امروز با افتتاح این موزه نمایش آثار فرهنگی تاریخی شهرستان در یک مجموعه فراهم شده است.

سجاد افشاری اظهار کرد: در موزه فرهنگی تاریخی کمال الملک علی سمیرمی آثار تاریخی نقاط مختلف شهرستان جمع آوری و در معرض نمایش قرار گرفته است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان نیز با اشاره به ثبت 19 اثر باستانی در سمیرم ضمن تاکید بر بیشتر شدن آثار ثبتی این منطقه اضافه کرد: سمیرم ظرفیت غنی و مناسبی در بهره مندی از جاذبه های طبیعی و گردشگری دارد.

فریدون اللهیاری بر معرفی و ثبت 10 اثر دیگر در سال 94 و همچنین همراهی شهرداری ها در اجرای این طرح تاکید کرد و گفت: با این وجود افزایش آمار به 29 اثر ثبتی خواهد رسید که تحولی بزرگ در این بخش محسوب می شود.

این مسوول درباره مرمت بناهای تاریخی هم توضیح داد آمادگی داریم که پروژه های مرمتی را به صورت مشارکت 50 درصدی با شهرداری ها بدون محدودیت اجرا کنیم.

این مسئول فعالیت های بخش گردشگری شهرستان سمیرم را مناسب ارزیابی کرد و گفت: این خطه از حیث طبیعت گردی و آثار و بناهای متعدد باستانی در استان اصفهان جایگاه خوب و بالایی دارد.

بر این اساس، کمال الملک علی سمیرمی وزیر سلطان محمود سلجوقی بوده که آثاری از وی در شهرستان همچون حمام و مسجد تاریخی خانعلی به جا مانده است.

شهرستان سمیرم با افزون بر 100 هزار جمعیت روستایی، عشایری و شهری در 160کیلومتری جنوب اصفهان و دامنه های دنا و زاگرس مرکزی واقع شده است.

علاوه بر 9 منطقه نمونه گردشگری و دو روستای نمونه بین المللی سیور و خفر، سکونت گاه باستانی تقرچه، چشمه خوانسار ، تخت سلیمان آب ملخ، ˈحمام کمال الملک وزیر ، تل شاهی و وزیری ، قلعه بهمن ، آبشار خفر ، آبشار سمیرم، چشمه ناز ونک ، تالاب خان وردشت، رودخانه و آبشار بی بی سیدان ، چشمه کجوی روستای خینه و بابا زرنگ کمه ،چشمه نوول، غار دنگزلو ، ˈلای سرخ دنا و امامزادگان ابراهیم، زید ابن علی، سید احمد و سید محمد خفر، بی بی ناز خاتون و بی بی گل خاتون کمه و حنا از جاذبه های گردشگری شهرستان سمیرم است.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار