وزیر راه و شهرسازی در سفر به مرودشت گفت: ساخت ایستگاه راه‌آهن مرودشت به‌زودی آغاز می‌شود.
کد خبر: ۴۰۷۳۱
تاریخ انتشار: ۰۸ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۳ 29 May 2015

تابناک فارس به نقل از فارس:شب گذشته وزیر راه و شهرسازی در سفر به این شهرستان از راه‌ها و پروژه‌های راه‌سازی در حال اجرای این منطقه بازدید کرد.

عباس آخوندی در حاشیه این بازدید اظهار داشت: در سال‌های گذشته ایستگاه راه‌آهن مرودشت در بیرون از شهر مکان‌گزینی شده بود که به سود مردم این شهرستان و بازدیدکنندگان آثار جهانی تخت جمشید نبود.

وی افزود: با توجه به اهمیت این شهرستان و نزدیکی به تخت جمشید، مکان جدید ایستگاه در داخل شهر تعبیه شد.

وزیر راه و شهرسازی اضافه کرد: طراحی ساخت یک ایستگاه فاخر و ارزشمند در مرودشت به مسابقه گذاشته شده و طرح برگزیده انتخاب و به‌زودی عملیات اجرایی آن آغاز خواهد شد.

آخوندی درباره پروژه چهاربانده شدن محور درودزن اظهار داشت: این جاده که تنها محور غیر ترانزیتی این استان است در حال چهاربانده شدن بوده و با اعتبار کمی شروع‌ شده اما با توجه به اهمیت محور و تلاش‌های مجدانه نماینده مرودشت به‌خوبی پیش رفته و تا پایان سال جاری قطعه نخست آن به طول 20 کیلومتر به بهره‌برداری می‌رسد.

وی افزود: قطعه دوم این محور نیز به طول 20 کیلومتر تا پایان سال 95 به بهره‌برداری می‌رسد.

در این بازدید نماینده مردم مرودشت در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار داشت: این محور از جاده‌های پرتردد استان محسوب می‌شود و در سال گذشته 77 نفر را به کام مرگ فرستاده است.

محمدمهدی برومندی افزود: این محور از راه‌های دسترسی به شهرستان اقلید بوده و تردد بیش از 15 هزار دانشجوی دانشکده امام رضای مرودشت از دلایلی است که می‌طلبد مسئولان سریع‌تر به فکر اتمام پروژه باشند.

وی اضافه کرد: تولید بیش از 150 هزار تن گندم و عبور از این محور از دیگر دلایل ترافیک این جاده است و همین امر باعث شده مردم حساسیت بسیاری در مورد چهاربانده شدن این محور داشته باشند.

نماینده مردم مرودشت در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اعتبار این پروژه در سال جاری در حدود 5 میلیارد تومان است.

بر اساس این گزارش، وزیر راه و شهرسازی پس از مرودشت برای بازدید از راه‌هایارسنجان به این شهرستان سفر کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار