مدیرکل بنیاد مسکن استان سمنان در گفتگو با مرآت:
مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان سمنان با بیان اینکه در حال حاضر عملیات اجرایی 3 پروژه در استان با پیشرفت 98 درصد در حال اتمام است، گفت: از این پروژه ها بزودی بهره برداری می شود.
کد خبر: ۴۰۶۸۹۲
تاریخ انتشار: ۲۴ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۴ 13 April 2017

به گزارش تابناک سمنان، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی یکی از نهادهای انقلابی است که بعد از پیروزی انقلاب اسلامی به فرمان امام خمینی (ره) تاسیس شد.

از مهمترین اهداف این نهاد،توجه به اهمیت مساله مسکن ضعیف ترین اقشار جامعه وروستاییان است.

توجه به مسکن محرومان به اندازه ای است که به فاصله 10 روز از استقرار نظام جمهوری اسلامی،در 21 فروردین58 بنیاد مسکن انقلاب اسلامی وحساب 100 امام افتتاح شد.

آنچه در ذیل می آید حاصل گفتگوی خبرنگار مرآت با مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان سمنان در آستانه سالروز تشکیل بنیاد مسکن وبرسی اهم اقدامات این نهاد انقلابی در یک سال اخیر است.

مجید ملکی مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان سمنان گفت: بهسازی واصلاح معابر روستایی شامل جدول گذاری،خیابان سازی وآسفالت در سال 95 در 28 روستا، با اعتباری بالغ بر 37 میلیارد ریال به بهره برداری رسیده است.

وی افزود:پرداخت 12 میلیارد ریال کمک بلا عوض به 384 نفر از روستاییانی که از تسهیلات بهسازی مسکن روستایی استفاده کردند از دیگر اقدامات انجام شده در سال گذشته بوده است .

وی در خصوص شرایط استفاده از وام بلا عوض اظهار کرد: کسانی که در روستا سکونت دارند وازتسهیلات بهسازی مسکن روستایی استفاده کرده اند می توانند به ازای هر واحد مسکونی ، مبلغی به عنوان وام بلا عوض ،(که برای سیل وزلزله زدگان جنوب دامغان به ازای هر واحد مسکونی مبلغ 4 میلیون تومان بوده است)، استفاده نمایند.

مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان سمنان با اشاره به زلزله بخش کالپوش میامی در 8 دی ماه سال 95 گفت: پس از وقوع زلزله، با اقدامات دولت تدبیر و امید موفق به اخذ مصوبه تسهیلات 20 میلیون تومانی با کارمزد4 درصد برای 1هزار واحد مسکونی واختصاص 500 فقره تسهیلات 2 میلیون تومانی برای تعمیرات منازل مسکونی آسیب زده شدیم.

وی با بیان اینکه عملیات آوار برداری واحد های خسارت دیده هم اکنون آغاز شده است، افزود: عملیات آوار برداری، تهیه نقشه وصدور جواز برای این واحدها به صورت رایگان از سوی بنیاد مسکن انجام می شود.

ملکی همچنین تصریح کرد: از دیگر اقدامات سال 96 واگذاری 200 واحد مسکونی انجمن خیرین مسکن ساز است.

وی از بهره برداری 3 پروژه در سال جاری خبر داد و گفت: در حال حاضر 3 پروژه با پیشرفت 98 درصد در حال اجرا هستند که در 3 ماهه نخست سال جاری به افراد نیازمند واگذار می شوند.

وی از دیگر اقدامات اجرایی بنیاد مسکن در سطح روستاها در سال 96 را اعطای تسهیلات بهسازی ونوسازی مسکن روستایی برشمرد وافزود:به هر فرد مراجعه کننده که قصد احداث بنا دارد 18 میلیون تومان تسهیلات قرض الحسنه وبرای تخریب وبهسازی منازل مسکونی روستایی 20 میلیون تومان وام قرض الحسنه به هر واحد مسکونی تعلق می گیرد.

ملکی اظهار کرد: در صورتی که واحدهای مسکونی روستایی از تسهیلات بهسازی ونوسازی استفاده کرده باشند، در انتهای کار مبلغ 2تا4 میلیون تومان به صورت بلا عوض به آنها پرداخت می شود.

مدیر کل بنیاد مسکن استان سمنان گفت:در سال 96 چند پروژه مسکونی شامل: 270 واحدی در شاهرود،35 واحدی در شهمیرزادو20 واحدی در گرمسار برای اقشار کم درامد ساخته می شود.

وی با اشاره به سفر اخیر وزیر راه وشهرسازی به سمنان، بیان کرد: در این سفر همزمان با افتتاح واحدهای مسکونی در گرمسار، مجوز برای اختصاص زمین در شهرهای سرخه ومیامی از آقای آخوندی گرفته شد.

ملکی در خاتمه افزود: گرفتن مجوز ساخت واحد های مسکونی در شهرستانهای گرمسار، سرخه، سمنان ومیامی برای اقشار کم درامد، در دست اقدام است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار